کد خبر : ۴۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
شرکت جک موتور انتظار دارد به دلیل نزدیک شدن بازار خودروی چین به اشباع تقاضا، رشد فروش در این کشور در سال ۲۰۱۷ ضعیف‌تر شود.
به گزارش خودروکار، بازار خودروی چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، سال گذشته به کمک کاهش مالیات خودروهای دارای موتور کوچکتر ۱۳.۷ درصد رشد کرد اما در سال ۲۰۱۷ که این سیاست تعدیل می شود، انتظار می رود رشد فروش ضعیف‌تر شود.


آن جین، رییس هیات مدیره جک موتور به رویترز گفت: چین در حال حاضر ۲۸ میلیون خودرو فروش سالانه دارد که فوق العاده بالاست و یک افزایش بزرگ دیگر بعید است.


شرکتهای خودروسازی جهانی جنرال موتورز و تویوتا موتور از کاهش فروش در دو ماه نخست سال ۲۰۱۷ خبر دادند در حالیکه نیسان موتور رشد دو رقمی داشت. این خودروسازان ماه گذشته تعدیل سیاست کاهش مالیات و تعطیلات سال نوی چینی را عامل فروش ضعیف شمردند.


جک موتور در سپتامبر یک توافق مقدماتی با فولکس واگن به منظور بررسی امکان ساخت خودروهای برقی در یک جوینت ونچر جدید امضا کرد.


رییس هیات مدیره جک موتور گفت: مذاکرات میان دو شرکت همچنان ادامه دارد اما هنوز به مرحله موفقیت نرسیده و این همکاری به صورت نهایی تصویب نشده است.


این جوینت ونچر سومین جوینت ونچر فولکس واگن در چین خواهد بود. خودروسازان خارجی ملزم هستند برای تولید در چین، شریک چینی داشته باشند و معمولا به دو جوینت ونچر تولید خودروی سواری محدود می شوند.


بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن اعلام کرده امیدوار است مذاکرات را در نیمه اول سال میلادی جاری نهایی کند و نخستین خودرویی که به طور مشترک با جک تولید می کند را تا سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کند.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران