کد خبر : ۵۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
گزارش «خودروکار» از نمایشگاه خودرو ژنو (33)
"Vanda Electrics" امسال با سورپرایز خود موجب شگفت زدگی همگان در ژنو شد. این شرکت خودرویی با نام "Dendrobium" که معادل فارسی آن "گل ارکیده" نام دارد را در ژنو رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ پس از ماه ها تبلیغات تصویری و ویدیوئی سر انجام شرکت "Vanda Electrics" مدل تمام الکتریکی خودش را در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 به نمایش گذاشت. این خودرو برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شد.


این خودرو به دلیل شباهتی که در طراحی به گل ارکیده دارد نامی که معادل انگلیسی این گل است یعنی "Dendrobium" برایش گزینش شده است. درب های این خودرو که رو به عقب باز می شوند و همچنین سقف آن از جمله شباهت های آن به به گل ارکیده است.
 
"لاریسا تَن"، مدیر عامل این شرکت اینگونه بیان کرد: "ما سعی کردیم که در طراحی این خودرو از عناصر طبیعی الهام بگیریم. به عنوان مثال چراغ های جلو این خودرو را از آبشار و چراغ تکی در قسمت عقب را از خانه های شش ضلعی کندوی عسل الهام گرفته ایم."
 

شرکت "Williams Advance Engineering" که یکی از تیم های مسابقات فرمول 1 و همچنین طراحی جگوار CX75 و نیسان Bladeglider را بر عهده داشته است، در مهندسی این خودرو به شرکت "واندا" کمک کرده است.


هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این خودرو در دست نیست اما "ایان کلوئت" مهندس ارشد این شرکت گفت که این خودرو دارای 1750 کیلوگرم وزن است و در 2.7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. نمونه مفهومی که در ژنو به نمایش گذاشته شده دیفرانسیل عقب است اما به گفته کلوئت مدل نهایی که برای تولید انبوه آماده می شود دو دیفرانسیل خواهد بود.
کابین این خودرو هنوز جای کار دارد اما شباهت زیادی به مدل نهایی خواهد داشت.

 چرم صندلی های این خودرو از یک کارخانه اسکاتلندی خریداری شده و بسیار مرغوب است و در هر طرف از چرخ ها دوربین کار گذاشته شده است تا جایگزین آینه های بغل شود. بخش داخلی دارای طراحی شش ضلعی است و از همان خانه های شش ضلعی کندوی عسل الهام گرفته است.

لاریسا تَن گفت که در حال حاضر این یک خودرو مفهومی است اما در آینده این خودرو تبدیل به مدل نهایی و برای تولید آماده خواهد شد.
 

مترجم خودروکار:‌ مازیار جعفریه
منبع: Auto Express

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران