کد خبر : ۵۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
اگرچه سایپا با رونمایی از محصول جدیدش به نام کوییک، عملا قصد دارد عرصه را بر همتای فرانسوی این خودرو یعنی رنو کويید تنگ کند، با این حال به نظر می رسد کويید در صورت عرضه با قیمتی مناسب، مشتریان زیادی را جذب خود خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار،به یک دلیل بسیار مهم می توان شانس رنو کويید را برای جا افتادن در بازار خودرو ایران همچنان بالا دانست و آن را رقیب سرسخت و جدی کوییک سایپا به حساب آورد.

این شانس بالا به سلیقه مشتریان ایرانی برمیگردد، چه آنکه آنها نشان داده اند در صورت داشتن نقدینگی لازم، خرید خودرو با برند خارجی را به محصولات داخلی ترجیح می دهند. 

در واقع ایرانی ها در بازار خودرو اعتماد بیشتری به برندهای خارجی در مقایسه با مدل های داخلی دارند و این موضوع یک برگ برنده برای رنو و خودرو به اصطلاح ارزانش یعنی کويید محسوب می شود. 

به عبارت بهتر، در صورت عرضه کويید در بازه قیمتی مشابه کوییک سایپا، اقبال عمومی به سمت آن خواهد چرخید و بخش قابل توجهی از مشتریان کوییک به سمت کويید خواهند رفت.

اما در این شرایط آنچه می تواند کوییک را در رقابت با همتای فرانسوی اش سرپا نگه داشته و بازار آن را حفظ کند، قیمت این خودرو است. ازآنجاکه به نظر می رسد کوییک از ساخت داخل بالاتری نسبت به کويید برخوردار است، بنابراین امکان عرضه آن با قیمتی پایین تر از رقیب رنویی اش وجود داشته و این موضوع می تواند سوگلی جدید سایپا را نزد مشتریان داخلی تا حدی محبوب نگه دارد.

بنابراین آنچه سرنوشت کوییک و کويید را در بازار خودرو ایران رقم خواهد زد، در درجه اول قیمت آنهاست و باید دید رنو و سایپا برای جا انداختن سوگلی های خود در بازار کشور تا چه حد از فاکتور قیمت استفاده خواهند کرد. در حال حاضر گفته می شود هر دو خودرو در بازه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون روانه بازار خواهند شد، هرچند این قیمت ها هنوز قطعی نشده اند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران