کد خبر : ۵۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت رنو نیسان به منظور تولید خودرو های بدون نیاز به راننده قراردادی با شرکت "Transdev" امضا کردند تا مهر تاییدی بر تصمیم آن ها برای تولید این دسته خودرو ها باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این تحقیقات ابتدا با تولید خودرو الکتریکی رنو به نام "ZOE" آغاز شد و اکنون Transdev به کمک آن ها آمده است. این شرکت یک مرکز خصوصی است که وظیفه آن ها تولید و مدیریت حمل و نقل عمومی در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی است. این شرکت همچنین نقش قابل توجهی در زمینه تحقیقات برای خودرو های بدون نیاز به راننده دارد.


تولید خودرو های خودران هنوز به آن مرحله ای نرسیده است که مردم سر تا سر جهان بتوانند آن ها را با اطمینان کامل خریداری کنند. اگر شرکت ها به دنبال کسب درآمد از این دسته خودرو ها هستند، استفاده از این قبیل تکنولوژی ها باید ساده تر از حالتی حال حاضر وجود دارد، بشود.
این همکاری استراتژیک رنو – نیسان با Transdev به آن ها کمک می کند تا در قالب یه شرکت واحد به تولید این سیستم حمل و نقل بپردازند. هدف بلند مدت آن ها تولید یک سیستم حمل و نقل شهری است که در آن از خودرو های خودران استفاده شود.


این دو خودروساز سال پیش اعلام کردند که تا سال 2020 محصولاتی با توانایی رانندگی خودکار را به بازار کشور های آمریکای شمالی، ژاپن و اروپا می فرستند. آن ها در سال 2018 شروع به فروش خودرو هایی خواهند کرد که قابلیت رانندگی خودکار بین خطوط است و به گفته آن ها در سال 2020 خودرو هایی را معرفی می کنند که توانایی تشخیص مسیر های شهری را دارد و می توانند بدون راننده به مقصد برسند.


همچنین برای اولین بار نیسان در همین هفته نمونه اولیه یکی از خودران های خود را در شهر لندن آزمایش کرد و تکنولوژی خود را در خیابان های اروپا به نمایش گذاشت. رنو نیسان در سال 2016 یک قرارداد با شرکت مایکروسافت برای تولید یک پلتفرم که نسل جدید از امکاناتی مانند سیستم ناوبری و کنترل از راه دور را ارائه می دهد، امضا کرد. این پلتفرم توسط "مایکروسافت" و "Azura" تهیه می شود.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: VentureBeat

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران