کد خبر : ۵۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
«خودروکار» بررسی کرد؛
در این گزارش به بررسی دقیق مدل هیوندای i10 اتوماتیک می پردازیم و نقاط قوت و ضعف این خودروی مینی شرکت هیوندای را بر خواهیم شمرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هیوندای i10 یکی از خودرو هایی است که همچون دیگر خودروی شرکت هیوندای یعنی i20 ،معمولا از سوی مشتریان به دیگر خودرو های کلاس مینی یا همان هاچ بک ترجیج داده می شود. هفته ی گذشته به بررسی مدل هیوندای i20 اتومات پرداختیم و این هفته نیز به  بررسی مدل هیوندای i10  اتوماتیک 1.2 لیتری 4 سیلندر خواهیم پرداخت.


هیوندای  i10 خودرویی است محور جلو که از سال 2007 تا کنون در کلاس خودرو شهری توسط شرکت هیوندای تولید می شود و طول آن 3565 میلیمتر و عرض آن 1595 میلیمتر است. سیستم جعبه‌دندهی آن 4 سرعته  و به دو صورت خودکار و دستی است.


از آغاز تولید هیوندای i10  تا به امروز تنها یک فیس لیفت از آن ارائه شده تا  این خودوری کوچک هیوندای فقط یک بروز رسانی را تجربه  کرده باشد. به عبارت دیگر  Hyundai  i10 دارای دو نسل است که نسل اول از سال 2007 تا 2013  و نسل دوم از 2013  به  بعد در حال تولید و به فروش رسیدن است.

نسل اول با پنج گزینه موتور مختلف، در ورژن های متفاوت تا سال 2013 تولید می شد. این ورژن های دارای موتورِ متفاوت، شامل  i10 iRDE 1.1 ، i10 Kappa 1.2، i10 Diesel، i10 Electric و i10 Kappa-2 1.2 بود.  بیشتر خودرو های  هیوندای i10 در خاورمیانه  توسط کارخانه های مونتاژ ترکیه تولید و در دسترس کشور های خاورمیانه قرار  می گیرد.



 *طراحی بیرونی نسل دوم هیوندای i10

در نگاه اول به هیوندای i10 ، این تغییر جلو پنجره، نسبت به نسل قبلی این خودروست که به چشم می آید، چرا که ورودی های هوا جهت هوارسانی به موتور، جای خود را به جلو پنجره ای گسترده و بزرگ داده است. همچنین جای چراغ های LED جلو در نسل دوم تغییر کرده و به همراه جلو پنجره ی گسترش یافته سبب تفاوت ظاهری نسل اول و دوم  هیوندای i10  شده است.


همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که چراغ های مه شکن بومرنگ شکل و چراغ های جلوی تهاجمی تر، نسل دوم هیوندای i10 را بیشتر باب میل مردان کرده و ظاهری مذکر پسند به آن داده است. از دیگر تغییرات ظاهری در نسل دوم i10  باید به  برقی شدن آینه های بغل، رینگ های آلیاژی بروز شده و وجود سانروف در سقف آن اشاره کرد.


*طراحی داخلی نسل دوم هیوندایi10

طراحی داخلی هیوندای i10  در نسل دوم از نظر رنگبندی بسیار متنوع تر شده و محیط داخلی از دو ترکیب رنگ  تشکیل شده که به لطف سانروف تعبیه شده در سقف در دادن احساس راحتی  و رفاه به راننده و سر نشینان تاثیر به سزایی داشته است. به محض سوار شدن بر i10، این صفحه نمایش لمسی و دریچه های از جنس کروم  دایره ای شکل است که جلب توجه می کند.

طراحی فرمان همانند اکثر مدل های شرکت هیوندای خاص و هدایت خودرو از طریق آن بسیار راحت و لذت بخش است. در کنار صفحه اکران، ورودی های AUX و USB  اضافه شده است. همچنین به لطف وجود شبکه‌ی بلوتوث، ارتباط با  صفحه نمایش و پخش کننده خودرو میسر شده است.



*ویژگی های پیشرانه

در زیر کاپوت  هیوندای i10 اتومات 1.2 لیتری، پیشرانه ای بنزینی چهار سیلندر به حجم 1248 سی سی  جای گرفته است. به لطف این پیشرانه، قدرتی 87 اسب بخاری و گشتاوری 120 نیوتون متر در اختیار خودرو قرار می گیرد. حداکثر سرعت و شتاب این خودوری هاچ بک شرکت هیوندای، به ترتیب 166 کیلومتر بر ساعت و 13.8 ثانیه  است.

انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ی اتومات 4 سرعته به چرخ ها منتقل می شود. مصرف سوخت هیوندای i10 اتومات 1.2 لیتری، به ازای هر صد کیلومترطی کردن مسیر، در داخل شهر 7.8 لیتر و در بیرون از شهر 5.0 لیتر است. بدین ترتیب هیوندای i10 از مدل i20  این شرکت بسیار کم مصرف تر و  برای کاربری شهری بسیار مناسب تر است.


*نقاط قوت هیوندای i10

•    نسبت به نسل اول خود دارای طراحی منسجم تر است.
•    یکی از مناسب ترین گزینه های برای حمل نقل شهری است.
•    اضافه شدن سیستم car paly به  صفحه اکران
•    راحت بودن صندلی ها
•    راحتی سرنشینان هنگام عبور از روی سرعتگیر و سطوح ناهموار
•    امنیت بالا تا سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حتی در شرایط نامساعد آب و هوایی
•    پایین بودن میزان مصرف سوخت


*نقاط ضعف هیوندای i10

•    چهار سرعته بودن جعبه دنده‌ی اتومات
•    ناکارآمد بودن عایق صدایی خودرو، چرا که صدای موتور بیش از حد نرمال شنیده می شود.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران