کد خبر : ۵۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛
این خودروساز آلمانی حاضر به پرداخت یک جریمه 23 میلیون دلاری به منظور تعمیر موتور های 600000 دستگاه خودرویی که به آمریکا فروخته و شامل رسوایی اخیرش بودند، شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، به نقل خبرگزاری "AFP" فرانسه از یک منبع قضایی، فولکس واگن اخیرا در رابطه با موضوع تقلب و رسوایی در رابطه با موتور های دیزلی خودرو هایش در حال مذاکره با آمریکا بوده است. این شرکت که نخستین خودروساز جهان نیز هست، در اوایل ژانویه حکم وزارت دادگستری فرانسه مبنی بر پرداخت 2.8 میلیون دلار جریمه برای رسوایی اخیرش در رابطه با خودرو های خود را پذیرفته است.


در مجموع این شرکت آلمانی با پرداخت مبلغ 23 میلیون دلار برای تعمیر خودرو های دیزلی معیوب فروخته شده به آمریکا موافقت کرده است که موجب آسیب رساندن آن ها به محیط زیست می شوند. در ماه سپتامبر سال 2015 مشخص شد که این شرکت بر روی 11 میلیون از خودروهایش دستگاهی نصب کرده که موجب دادن آمار ارقام غلطت در رابطه با میزان آلایندگی می شود.

این خودرو ساز آلمانی اینگونه گفت: "فولکس واگن یقینا خودش را برای این تقلب سرزنش می کند. امضای این توافق نامه ها به این معنی است که ما قصد داریم تا این رسوایی را جبران کنیم و آرمان های شرکتمان را دوباره به دست بیاوریم."


6 تن از مدیران این شرکت در این رسوایی متهم شدند که یکی از آن ها مدیر این شرکت در آمریکای شمالی بوده است. این شرکت همچنین با چند مورد دیگر از پیگیری های قانونی در رابطه با این موضوع در حال دست و پنجه نرم کردن است.


انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز چهارشنبه در گزارشش به پارلمان این کشور اعلام کرد که او به هیچ وجه از این رسوایی فولکس واگن مطلع نبوده است.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: BFM Business

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران