کد خبر : ۵۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن و تاتا موتورز برای تولید مشترک قطعات و خودرو در هند همکاری استراتژیک خواهند داشت.
به گزارش خودروکار، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروی اروپا و هند در بیانیه مشترکی اعلام کردند: یک تفاهم‌نامه برای اشتراک گذاری تخصص دو شرکت در طراحی قطعات خودرو و حتی طراحی خودروهای مفهومی امضا کرده‌اند.


دراین بیانیه آمده است: همکاری با تاتا به گروه خودروسازی فولکس واگن امکان شناخت بیشتری از بازار هند و دانش تولید خودرو در این کشور فراهم می‌کند و در ادامه خاطر نشان شده که این شرکت درصدد گسترش تولید محصولاتش در هند است.

ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن، اظهار کرد: این شرکت قصد دارد شرایطی را برای عرضه راه‌کارهای موبیلیتی مناسب برای بازارهای خودروی جدید و برخوردار از نرخ رشد سریع ایجاد کند.

در حالیکه مسیر ورود به چین به دلیل حضور فراگیر خودروسازان غربی دشوار است، اما هند همچنان فرصت‌های زیادی برای توسعه فراهم می‌کند.


به گفته فردیناند دودن هافر از مرکز تحقیقات خودروی آلمان، انتظار می‌رود فروش سالانه خودرو در هند از حدود سه میلیون خودرو در سال ۲۰۱۶ رشد دو برابری پیدا کرده و به بیش از شش میلیون دستگاه در سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا کند.


حتی پیش از سال ۲۰۲۰، بازار خودروی هند بزرگ‌تر از بازار آلمان خواهد بود، اما به دلیل این‌که متوسط درآمدها در هند کمتر از چین است دومین کشور پرجمعیت جهان نیازمند رویکرد متفاوتی است. خریداران هندی خودروهای ارزان‌قیمت را ترجیح می‌دهند در حالی که رانندگان چینی علاقه‌ بیشتری به امکانات پیشرفته مانند برنامه‌های اینترنتی و قابلیت اتصال بی‌سیم دارند.

برند اسکودا که زیر مجموعه گروه فولکس واگن است و یک کارخانه در ایالات ماهاراشت را دارد در همکاری با تاتا پیشتاز بوده و جزییات یک شراکت را در ماه‌های آینده اعلام خواهد کرد.


علاوه بر کارخانه اسکودا در هند، فولکس واگن خودروهای برند خود را در مرکزی در شهر پونا و پایگاه‌های متعدد دیگری که به شرکت‌های مان و اسکانیا تعلق دارند، تولید می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، فروش این غول خودروسازی از زمانی که اقرار کرده با نصب یک نرم‌افزار غیرقانونی در ۱۱ میلیون خودروی دیزلی در سراسر جهان، کنترل‌های آلایندگی را دور زده، ضعیف شده است و این شرکت را وادار کرده به دنبال منابع جدید رشد باشد.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران