کد خبر : ۵۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
خودروکار بررسی کرد؛
جدیدترین آمار کیفی خودروهای داخلی در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد که طبق آن، تنها سه محصول توانسته اند حائز چهار ستاره کیفی شوند و باقی خودروها سه، دو و یک ستاره به دست آورده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آن طور که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش داده، هیچ یک از خودروهای تحت بررسی طی بهمن ماه، از حیث کم و زیاد شدن ستاره های کیفی، تفاوتی نسبت به گزارش قبلی نکرده اند. با این حساب می توان گفت سطح کیفی خودروهای تولید داخل به نوعی، ثبات را در بهمن ماه تجربه کرده است.

در این آمار که به بهمن ماه مربوط می شود، 32 خودرو داخلی مورد بررسی کیفی قرار گرفته و بر حسب قیمت در پنج گروه زیر 25 میلیون تومان، 25 تا 50 میلیون تومان، 50 تا 75 میلیون تومان، 75 تا 100 میلیون تومان و بالای 100 میلیون تومان دسته بندی شده اند.

بر این اساس، در گروه بالای 100 میلیون تومان، مزدا3 و سوزوکی گرندویتارا جا خوش کرده و هر دو صاحب چهار ستاره کیفی هستند. این دو محصول که گران قیمت ترین خودروهای داخلی به شمار می روند، به ترتیب در گروه بهمن و ایران خودرو خراسان مونتاژ می شوند.

همچنین در گروه 75 تا 100 میلیون تومان، با یک محصول کره ای و سه خودرو چینی روبرو می شویم که در این بین، سراتو و تیگو5 موفق به کسب سه ستاره کیفی شده اند اما آسا و جک S5 دو ستاره شده اند.

اما در گروه 50 تا 75 میلیون تومانی ها در حالی با چهار محصول چینی روبرو می شویم که برلیانس توانسته با سه ستاره کیفی در صدر بنشیند. پشت سر این محصول سایپا، با جک J5 روبرو می شویم، خودرویی که دو ستاره به دست آورده و بالاتر از دو هموطن دیگرش یعنی ام وی ام مدل 550 و لیفان مدل X60 قرار گرفته است.

این دو محصول نیز هر دو تنها یک ستاره کیفی را در آمار بهمن ماه به خود می بینند.
سری هم اما به شلوغ ترین گروه یعنی 25 تا 50 میلیون تومانی ها بزنیم که دارای 17 عضو از شرکت های خودروسازی مختلف کشور است. در این گروه به جز رنو ساندرو که چهار ستاره دارد، باقی خودروها بین یک تا سه ستاره کیفی به دست آورده اند.

جالب اینجاست که تندر-90 ها شامل مدل های معمولی،اتومات و فیس لیفت (پارس تندر) سه ستاره کیفی را در کارنامه بهمن ماه خود به ثبت رسانده اند. همچنین رانا و هر دو مدل پژو 206 نیز نتوانسته اند بیش از سه ستاره را روی شانه های خود بچسبانند.

در این گروه اما ام وی ام جدید 315 و دنا دو ستاره به شمار می روند و دیگر اعضا، تک ستاره محسوب می شوند.

از جمله مهمترین تک ستاره های این گروه می توان به پژو 405،پارس، ام وی ام 110 و تیبا2 اشاره کرد.

اما در گروه زیر 25 میلیون تومانی ها نیز در حالی با پراید و تیبای معمولی روبرو می شویم که همه آنها تک ستاره به حساب می آیند.



انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران