کد خبر : ۵۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
«خودروکار» گزارش می دهد؛
آمار فروش 2 ماه اول سال 2017 نشان دهنده یک بحران برای خودروسازان آمریکایی است. پس از اینکه خودروسازان دریافتند بازار آمریکا دیگر جای خوبی برای سرمایه گذاری نیست، به بازار چین روی آوردند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت فورد در 2 ماه ابتدایی سال 2017، در چین 2 درصد افزایش فروش داشته است که در واقع این عدد از آنچه که به نظر می آید بسیار نا امید کننده تر است.

پس از پشت سر گذاشتن سالی نه چندان خوب، آن ها امید داشتند در ماه ژانویه سال 2017 بتوانند ضرر هایشان را جبران کنند اما این اتفاق رخ نداد. آمار فروش فورد طی ماه های ژانویه و فوریه امسال، نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش پیدا کرده است.


اما خبر های خوبی هم برای این شرکت وجود داشت. شاسی بلند های فورد، یعنی مدل های "Edge" و "Everest" به ترتیب 20 و 34 درصد در میزان فروش رشد داشتند. یکی از امید های فورد به میزان مدل "F150" در چین است. اگر چینی ها به پیکاپ ها علاقه داشته باشند، مسلما این مدل فروش بسیار خوبی در این کشور خواهد داشت.


در همین حال، رقیب فورد یعنی جنرال موتورز نیر آمار فروش نه چندان خوبی در ماه فوریه داشت. آمار فروش جنرال موتورز در چین در مقایسه با سال پیش، تنها 0.4 درصد افزایش یافته است. نمی توان منکر افزایش 24 درصدی ماه اول سال 2017 شد اما اگر بخواهیم مجموع این 2 ماه را با سال گذشته قیاس کنیم، در مجموع این شرکت یک کاهش فروش 15 درصدی را نسب به سال 2016 به خود دیده است.


در نهایت هنوز جای نگرانی برای این خودروسازان نیست به این دلیل که این آمار تنها در 2 ماه به دست آمده است. کارشناسان نیز از قبل پیش بینی می کردند که با افزایش 2.5 درصدی مالیات خرید (از 5 درصد به 7.5 درصد) پیش بینی می شد که آمار فروش خودرو های وارداتی کاهش یابد اما شاسی بلند های این دو خودروساز می توانند ناجی آن ها در سال 2017 باشند.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه

منبع: The Motley Fool

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران