کد خبر : ۵۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
در حالی که گفته می شد ایران خودرو و پژو در هفته پایانی امسال از اولین محصول مشترک خود رونمایی خواهند کرد، به نظر می رسد این اتفاق رخ نخواهد داد و پژو 2008 در اوایل سال آینده رونمایی می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پژو 2008 اولین محصول پسابرجامی خودروسازی کشور به شمار می رود که مشتریان زیادی انتظار ورود آن را به بازار می کشند.

ایران خودرو و پژو که پس از حدود چهار سال دوری، دوباره به یکدیگر رسیدند، تلاش زیادی کردند تا اولین محصول مشترک خود را در واپسین روزهای سال 95 رونمایی کنند.

هرچند ظاهرا هنوز هم تلاش ها برای برگزاری مراسم رونمایی از پژو 2008 طی روزهای باقیمانده از سال ادامه دارد، با این حال منابع آگاه عنوان می کنند که پرده برداری از این محصول جدید احتمالا به سال آینده موکول خواهد شد.

هرچه هست، پژو 2008 چه قبل از سال 96 و چه در این سال رونمایی شود، نخستین خودرو جدید و به اصطلاح تولید داخل کشور در "جاده مخصوص" خواهد بود. البته پیش تر کرمان موتور اقدام به مونتاژ هیوندایی آی 20 و آی 10 کرده است که این دو به بخش خصوصی تعلق داشته و پیش تر نیز در قالب واردات راهی بازار ایران شده اند. 

در این شرایط اما پژو 2008 در حالی اولین خودرو پسابرجامی کشور به شمار می رود و فعلا با داخلی سازی اندکی به تولید خواهد رسید که از آن به عنوان رقیبی جدی برای محصولات چینی حاضر در بازه قیمتی 80 تا 100 میلیون تومان کشور یاد می شود.

البته ایران خودرویی ها هنوز قیمت نهایی این محصول را اعلام نکرده اند، با این حال شنیده ها از قیمتگذاری 2008 در بازه 80 تا 90 میلیون تومان حکایت دارند. قرار است داخلی سازی پژو 2008 در عرض یکسال آینده به 40 و طی دو سال بعد نیز به 75 درصد برسد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران