کد خبر : ۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
صنعت بیمه خودرو کشور آمریکا اخیرا، با استناد به افزایش آمار تصادفات بر اثر حواس پرتی راننده در هنگام استفاده از تلفن همراه، اقدام به جلوگیری از افزایش سقف بیمه برای رانندگان متخلف شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، گوشی های هوشمند به عنوان یکی از وسایلی که شما را به دنیای خارج از خودرو متصل می کند، به دلیل پرت کردن حواس رانندگان تبدیل به یکی از معضلات حال حاضر در تمام دنیا به هنگام رانندگی شده است. مهم تر از آن این حواس پرتی ناشی از استفاده تلفن همراه، موجب مرگ هزاران تن از مردم شده است. بیشتر این رانندگان متخلف نوجوانانی هستند که به تازگی گواهینامه رانندگی گرفته اند.

یکی از هزینه های نگران کننده بیمه ها پرداخت هزینه برای جبران خسارت هایی است که رانندگان حواس پرت در هنگام استفاده از تلفن های هوشمند به بار می آورند.

"مورین وُگل" سخنگوی شورای ملی ایمنی می گوید: "این تکنولوژی آنقدر سریع پیشرفت می کند که هر روزه راه هایی که می توانند موجب حواس پرتی شوند، افزایش می یابند. سابقاً ما از تلفن همراه تنها برای زنگ زدن و پیامک زدن استفاده می کردیم، اما اکنون در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنیم، حتی با آن ها سفارش غذا می دهیم و..."
شرکت بیمه "State Farm" در سال 2015 درآمدی معادل 6.2 میلیارد دلار داشته است و این عدد در سال 2016 به 400 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است!

همچنین مدیران نگران این هستند که استفاده کارمندان از گوشی های هوشمند تاثیر منفی بر روی راندمان و کار کرد آن ها طی ساعات کاری داشته باشد. به دنبال همین موضوع شورای ملی ایمنی درخواست ممنوعیت استفاده از این گوشی ها را در ساعات کاری دارد.
طبق آمار در سال 2014، حدود 3000 نفر بر اثر استفاده راننده از تلفن همراه و حواس پرتی در آمریکا جان باختند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Chicago Tribune

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران