کد خبر : ۵۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه در طول ایام نوروز 50 اکیپ گشت راهداری به صورت شبانه‌روزی در محورهای استان تهران فعال هستند، گفت: ظرفیت جابجایی دو میلیون مسافر نوروزی با 13 هزار و 500 ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در راه‌های استان تهران وجود دارد.
به گزارش خودروکار، مجیدرضا نصرالله‌نژاد درباره اقدامات نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار داشت: برای مدیریت سفرهای نوروزی 300 نفر راهدار و 175 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین در قالب 50 گشت و اکیپ راهداری در 17 پایگاه سیار و 37 پایگاه ثابت ساماندهی شده‌اند.
 
وی افزود: 50 اکیپ راهداری نوروزی در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمات ارائه می‌کنند و ضمن کنترل ایمنی و ترافیک جاده‌ها در صورت نیاز به مسافران در راه مانده امدادرسانی و خدمات ارائه می‌دهند.
 
وی با بیان این که تمام این اکیپ‌ها وقوع تصادفات و یا وضعیت ترافیکی را به مرکز اطلاع‌رسانی می‌کنند، گفت: در حال حاضر 90 دستگاه سیستم تردد شمار و 94 دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت در جاده‌های استان تهران فعال هستند. همچنین 16 دوربین نظارت تصویری تمام وضعیت و اطلاعات جاده‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کنند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان این که با استفاده از این دوربین‌های هوشمند می‌توانیم اطلاعات تعداد خودروهای ورودی و خروجی استان تهران را در اختیار سایر نهادها مثل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار دهیم، گفت: در حال حاضر در جاده‌های استان تهران 34 مجتمع خدمات رفاهی فعال است که از رانندگان تقاضا داریم که در همین نقاط برای استراحت توقف کنند.
 
نصرالله‌نژاد ادامه داد: در استان تهران هشت پایانه مسافری فعال است که چهار پایانه در داخل استان و سایر پایانه‌ها در سایر شهرستان‌های استان تهران واقع شده‌اند.
 
وی با اشاره به آماده‌باش ناوگان حمل و نقل عمومی استان تهران برای جابجایی مسافران نوروزی گفت: در حال حاضر هشت هزار خودرو کرایه سواری، پنج هزار دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه مینی‌بوس آماده جابجایی مسافران نوروزی در استان تهران هستند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: با 13 هزار و 500 ناوگان حمل و نقل عمومی ظرفیت جابجایی دو میلیون مسافر در ایام نوروز را داریم.
 
نصرالله نژاد ادامه داد: در نوروز سال 95 چیزی حدود یک میلیون و 300 هزار مسافر در جاده‌های استان تهران جابجا شدند.
 
وی همچنین درباره نظارت بر مدیران فنی شرکت‌های مسافری گفت: تمام مدیران فنی باید از رانندگان دارای گواهینامه پایه یک باشند که برای تمام این مدیران کلاس‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم و توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بازرسی شده‌اند و گروهی را برای نظارت بر مدیران فنی مستقر کرده‌ایم.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به طول راه‌های استان تهران گفت: استان تهران دارای 260 کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه است. همچنین در این استان 1990 کیلومتر راه روستایی داریم که مجموعا طول راه‌های استان تهران به سه هزار کیلومتر می‌رسد که در طول یک سال گذشته 400 کیلومتر راه را خط کشی کرده ایم.
 
وی ادامه داد: همچنین 18 هزار تابلوی راهنمایی و رانندگی نصب شده است که این اقدامات منجر به افزایش ایمنی تردد در راه‌های استان تهران می شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به سامانه‌هایی که مسافران از طریق آن می‌توانند به اطلاعات جاده‌ها دسترسی پیدا کنند گفت: اپلیکیشن 141 و سایت WWW.141.IR جهت اطلاع از راه‌های استان تهران طراحی شده اند و دریافت اطلاعات مسیر و مسافت بهینه از طریق ارسال یک پیام حاوی نام شهر مبدا و مقصد به شماره پیامک 1000141 ممکن می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین مسافران می‌توانند آخرین وضعیت جوی ترافیکی را با ارسال  عدد 141 به شماره پیامک 1000141 دریافت کنند.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران