کد خبر : ۵۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
«خودروکار» بررسی کرد؛
در این گزارش به بررسی دقیق مدل هیوندای النترا اتوماتیک می پردازیم و نقاط قوت و ضعف این خودروی کامپکت شرکت هیوندای را بر خواهیم شمرد.

به گزارش خبرنگار خودروکار، هیوندای  النترا  (Hyundai Elantra)  خودرویی است که از سال 1990 تا کنون تولید شده و تا به امروز 6 نسل تغییر را تجربه کرده است. این خودرو در کشورهای کره جنوبی، مالزی و ایران با نام هیوندای آوانته نیز شناخته می‌شود. از هیوندای النترا نسخه های زیادی تولید و به فروش رسیده است. از رقبای النترا می‌توان به هوندا آکورد، شورلت کروز و مزدا3 اشاره کرد که در سال‌های اخیر همگی مغلوب این رقیب پر تغییر خود شده‌اند.

هیوندای النترا 5 فیس لیفت را پشت سر گذاشته است تا ششمین نسل از خود را در سال 2016 میلادی روانه بازار کند. از سوی هیوندای علاوه بر مدل استاندارد، مدل های گران قیمت تر Limited یا Sport نیز ارائه می شود که امکانات بیشتری را به شما ارائه می دهند.  همه ی اینها در حالی است که هیوندای النترا بر خلاف سابق، رقبای جدی و سرسختی را پیش رو می بیند و امروزه به دشواری در کره ی جنوبی به آقایی می پردازد. حال در این گزارش قصد داریم به بررسی هیوندای النترا 1.6 لیتری دیزل با جعبه دنده ی اتومات بپردازیم.


*طراحی بیرونی هیوندای النترا

در نمای جلو از جدیدترن نسل از هیوندای النترا، این جلو پنجره گشترش یافته، چراغ های LED  بومرنگ شکل و چراغ های مه شکن  دارای همان ساختار است که جلب توجه می کند. به لطف این تغییرات، نسل جدید النترا نسبت به سابق ظاهری پویا تر به خود گرفته است. در طراحی بدنه النترا جدید شاهد خطوط تعبیه شده در زیر درب ها هستیم که به همراه چراغ های ترمز بروز شده در میان خطوط بدنه ی بخش انتهایی خودرو، سبب تمایز در ظاهر نسل پنجم و ششم از این خودروی کلاس کامپکت شده است.

هیوندای النترا جدید طول بدنه ی 4570 میلیمتری، عرض 1800 میلیمتری و ارتفاع بدنه ی 1450 میلیمتری را داراست.


* طراحی داخلی هیوندای النترا

هیوندای النترا جدید از نظر تجهیزات و امکانات داخلی  در بهترین حالت خود از آغاز تا کنون قرار دارد. محیط داخلی النترا بسیار جادار و گسترده تر شده است و به همین سبب درجه ی رفاه و راحتی بسیار بالایی را برای سرنشینان و راننده به ارمغان آورده است. از مشخصه هایی که در اولین تجربه سوار شدن بر النترا جدید بیشتر جلب توجه می کند، باید به رنگ کروم داخل خودرو و  سیستم روشنایی آبی رنگ اشاره کرد که زیبایی درونی خودرو را دو چندان کرده است.

به لطف سیستم مدیای تعبیه شده در داخل کابین النترا، گزینه های اتصال به وسایل ارتباطی بسیار آسان گردیده است. صفحه ی نمایش لمسی النترا مجهز به بلوتوث، اپلیکیشن ناوبری  است و نمایش تصاویر ارسالی از  دوربین عقب خودرو را نیز بر عهده دارد.  همه ی اینها به علاوه ی سیستم تهویه دو طرفه، محیط داخلی راحت و باب میلی را برای سرنشینان به ارمغان آورده است.
یکی دیگر از مزیت های النترا حجم بالای صندوق عقب آن است که با وجود باز و گسترده بودن محیط داخلی خودرو، از حجم نسبتا قابل قبولی برخوردار است.



*ویژگی های پیشرانه

در زیر کاپوت  هیوندای النترا  اتومات 1.6 لیتری، پیشرانه ای دیزل چهار سیلندر به حجم 1582 سی سی جای گرفته است. به لطف این پیشرانه، قدرتی 136 اسب بخاری و گشتاوری 300 نیوتون متر در اختیار خودرو قرار می گیرد. حداکثر سرعت و شتاب این خودوری کامپکت شرکت هیوندای، به ترتیب 200 کیلومتر بر ساعت و 11 ثانیه است

انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ی اتومات 7 سرعته به چرخ ها منتقل می شود. مصرف سوخت هیوندای النترا اتومات 1.6 لیتری، به ازای هر صد کیلومترطی کردن مسیر، در داخل شهر 4.7 لیتر و در بیرون از شهر 3.8 لیتر است.


*نقاط قوت هیوندای النترا


  • سیستم جعبه دنده ی بسیار ایده آل

  • رانندگی بسیار  لذت بخش  که  هیچ فرقی با خودروهای سدان بزرگتر ندارد.

  • صندلی های بسیار راحت

  • سایز استاندار فرمان خودرو

  • حجم ایده ال صندوق عقب


*نقاط قوت هیوندای النترا


  • ناکافی بودن تکنولوژی های موجود و نبود سیستم های یاری رسان

  • عدم تطبیق میزان مصرف سوخت اعلامی توسط هیوندای و میزان سوخت مصرفی در تست ها. ( در تست های ما، مصرف سوخت داخل شهر 7.4 لیتر و بیرون شهر نیز 5.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر طی مسیر بود)

 


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:   otomobil.haber7.com


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران