کد خبر : ۵۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
در هفته جاری گروه پارس خودرو، ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل ابتدای هفته را با روند مثبت شروع کرده و در انتهای هفته منفی شدند و این در حالی است که در هفته جاری تمامی هفت گروه خودرویی با توجه به شفافیت های صورت های مالی خود مورد معامله قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بررسی سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری با نوسان مثبت در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفتند.  
 

*سایپا ( خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته یک هزار و 890 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی  به 2 هزار و 577 سهم رسیده است و حجم 29 میلیون 961 سهم در ابتدای هفته با رشد به 43 میلیون و 985 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با کاهش 0.67 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به روند منفی 2.02 درصد رسیده است.
 
پنجشنبه////////
 
 
*ایران خودرو (خودرو)
 
ایران خودرو در ابتدای هفته 741 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 772 سهم رسیده است و حجم 6 میلیون 89 سهم در ابتدای هفته با رشد به 9 میلیون و 449 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 0.47 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته به روند منفی 0.04 درصد رسیده است.
 
پنجشنبه//////// 
 
*زامیاد (خزامیا)
 
 گروه زامیاد در ابتدای هفته 648  سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 549  سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 836 سهم در ابتدای هفته با رشد به 8 میلیون و 71 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با کاهش 1.43 درصدی روبر شده که این روند در پایان ادامه پیدا کرد و به روند منفی 0.51 درصد رسیده است.
 
پنجشنبه//////// 
 
*پارس خودرو (خپارس)
 
 گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 594 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 816 سهم رسیده است و حجم 6 میلیون 554 سهم در ابتدای هفته با رشد به 7 میلیون و 209 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با کاهش 1.59 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به روند نزولی 0.91 درصد رسیده است.
 
پنجشنبه//////// 
 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
گروه سهام سایپا دیزل در ابتدای هفته 717  سهم بوده که این رقم در پایان با روند منفی به 688 سهم رسیده است و حجم 11 میلیون 632 سهم در ابتدای هفته با رشد به 11 میلیون و 712 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 0.25 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به روند منفی 1.2 درصد رسیده است.
 
پنجشنبه//////// 
 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 175 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  168 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با یک میلیون و 772 سهم به 3 میلیون و 6 سهم در پایان هفته کاهش یافته است.
 
در ابتدای هفته این سهم 0.4 درصد کاهش داشته و در پایان هفته به روند منفی 0.51 درصدی  رسیده است.
 
پنجشنبه//////// 
 
*ایران خودرو دیزل(خاور)
 
سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 810  سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 671 سهم رسیده است و حجم 11 میلیون 424 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 9 هزار و 122 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 1.9 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 2.72 درصد رسیده است.
  
پنجشنبه////////
 
همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند خودرویی ها در هفته پایانی اسفند ماه گفت: با توجه به اینکه این هفته، هفته پایانی معاملات بازار سرمایه در سال 95 بود شاهد ایجاد صف فروش برای اغلب سهم های موجود در بازار مخصوصا خودرویی ها بودیم.
 
او در ادامه افزود: در اواسط هفته روند منفی سهم ها تا حدودی متوقف شد و سهم ها وارد مدار صعودی شدند تا هفته پایانی سال را با روند مثبت هر چند نامحسوس به پایان برسانند.
 
کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مجموع گروه خودرویی ها در بازار سرمایه در پایان سال تلاش کردند تا صورت های مالی بهتری را ارائه دهند و بخشی از زیان شرکت های زیر مجموعه خود را جبران کنند این در حالی است که بازار فروش خودرو در نوروز نیز مطلوب بوده و این امر نیز توانسته تاثیر مثبتی بر روند ارزشی قیمت سهام این گروه داشته باشد.
 
دارابی تاکید کرد: گروه های خودرویی در سال 95 و 96 درگیر مشکلاتی چون  نرخ بالای تسهیلات بانکی و همکاری با شرکای خارجی که امیدوار هستیم در سال آینده این همکاری ها به نتیجه برسد.
 
او در انتها خاطر نشان کرد: سهام خودرویی ها در هفته گذشته بیشتر تحت تاثیر تاریخ و نزدیکی به پایان سال بوده و امیدواریم با شروع سال جدید شاهد روند واقعی تری در معاملات بازار سرمایه باشیم.
 
گزارش خودروکار حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل با وجود روند نسبتا صعودی شاخص بورس، در ابتدای هفته روند مثبت و سپس وارد کانال منفی شدند.


 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران