کد خبر : ۵۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
جذب این بخش از نور باعث اختلال در کارکرد حسگرهای مبتنی بر لیزر در خودران‌ها شده و عملیات شناسایی توسط آن را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

به گزارش خودروکار، خودروهای مدرن برای حرکت بهتر و رفاه حال راننده ساخته می‌شوند. این روزها سیل حسگرها، دوربین‌ها، فناوری‌ها، نقشه‌های 3 بعدی، فضاهای ابری و سامانه‌های دیجیتالی نیز به خودروهای خودران اضافه شده‌اند.

 

رنگ‌هایمشکی و خاکستری در خودران‌ها خطر مرگ را افزایش می‌دهد

رنگ‌هایمشکی و خاکستری در خودران‌ها خطر مرگ را افزایش می‌دهد


رنگ‌های تیره‌تر در خودران‌ها اشعه‌های مادون قرمز بیشتری را نسبت به رنگ‌های روشن جذب می‌کنند. جذب این بخش از نور باعث اختلال در کارکرد حسگرهای مبتنی بر لیزر در خودران‌ها شده و عملیات شناسایی توسط آن را با مشکل روبه‌رو می‌کند. همین موضوع می‌تواند افزایش احتمال مرگ و میر و تصادف را در بر داشته باشد.

زمانی که رادارها برای طیف‌سنج‌های مادون قرمز استفاده شدند، انعکاس امواج در خودروهای مشکی کمتر و حدود نصف خودروهای سفید گزارش شد. این در حالیست که خودران‌ها باید به خوبی توسط حسگرهای بیرونی در مسیر حرکت شناسایی شده و با آنها تعامل داشته باشند.

رنگ‌هایمشکی و خاکستری در خودران‌ها خطر مرگ را افزایش می‌دهد


قسمت‌های پلاستیکی و کامپوزیتی، مانند ضربه‌گیرها نیز کمتر توسط حسگرهای لیزری و حرارتی شناسایی می‌شوند. رنگ‌های متالیک نیز مشکلات خاص خود را دارند. این رنگ‌ها باعث انسداد امواج آلتراسونیک شده و خودروسازان نباید برای درخشش سپرها یا بخش‌های دیگر از آنها بهره ببرند. این رنگ در سپرها باعث کوری دید حسگرهای مربوطه خواهند شد.



منبع: عصر ایران

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران