کد خبر : ۵۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
پرچمدار جدید کادیلاک، مدل "CTS 2017" قادر خواهد بود که تنها به سایر هم مدل های خودش متصل شود و با آن ها ارتباط بر قرار کند، اما اگر دولت مجوزش قانونی صادر کند، شاهد این تکنولوژی در تمامی خودرو ها خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مهندسین نام این سیستم را تکنولوژی "ارتباط میان خودرویی" یا همان "V2V" که مخفف "Vehicle to Vehicle Communication" است، گذاشتند. جنرال موتورز ادعا می کند این نمونه اولیه ای از خودرو های آینده است. این سیستم کاربرد های بسیاری دارد. به عنوان مثال می تواند رانندگان کادیلاک های دیگر را از خطرات با خبر کند. سازمان ملی کنترل ترافیک در آمریکا گفت: "این تکنولوژی می تواند سالانه جان حدود 7300 را نجات دهد."


اما در عین حال این سیستم مخالفانی هم دارد. برخی می گویند که خودران های آینده نیازی به تکنولوژی V2V ندارند و عده ای دیگر هم این سوال را دارند که آیا این تکنولوژی به آن اندازه کارآمد هست که نیازمند پرداخت هزینه اضافی برای آن باشیم؟
سازمان کنترل ترافیک آمریکا اعلام کرد که به احتمال زیاد تمامی خودرو های جدید در سال 2020 مجهز به این تکنولوژی خواهند بود.


این ارتباط چگونه بر قرار می شود؟
به این صورت که خودرو می توانند با فرستادن جمله های از پیش تعیین شده به سایر خودرو های اطراف، آن ها را از شرایط و یا حتی خطرات پیش روی آن ها آگاه کنند. این ارتباط ها می توانند در تقاطع ها و چهار راه ها که راننده دید خوبی نسبت به همه جهات ندارد بسیار کاربردی باشند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: wired.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران