کد خبر : ۵۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
«خودروکار» بررسی کرد؛
در این گزارش به بررسی دقیق خودروی پژو 208، که یکی از برنامه های پژو و ایران‌خودرو برای عرضه به بازار ایران در آینده ای نزدیک است، می پردازیم و نقاط قوت و ضعف این خودروی هاچ بک را بر خواهیم شمرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هنوز مدت زیادی از تجهیز خطوط تولید محصولات ایکاپ و تولید نخستین محصول پژو 2008 در اسفند ماه امسال نگذشته است که خبرهایی پیرامون تولید برخی محصولات دیگر این خودروساز فرانسوی در ایران شنیده می شود.

گفته می شود که خودروی پژو 208 یکی از برنامه های این دو خودروساز برای عرضه به بازار ایران در آینده ای نزدیک است. شركت ايكاپ با سرمايه گذاری مستقيم و مساوی دو گروه ايران خودرو و پژوسيتروئن ايجاد شده تا برخی محصولات جديد خودروساز فرانسوی را در ايران توليد و به بازارهای منطقه نیز صادر کند.

در این گزارش به مناسبت راه اندازی خط تولید ایکاپ در ایران، به بررسی خودروی مدل 208 این شرکت فرانسوی خواهیم پرداخت.


 
پژو 208 خودرویی در کلاس سوپر مینی یا همان کلاس B  اروپاست که برای نخستین بار در نمایشگاه ژنو 2012 رو نمایی شد و از سال 2012 تا کنون در حال تولید است. نخستین نسخه این خودرو به صورت هاچ بک سه درب تولید شد  و نسخه ی 5 درب آن در ژوئن 2012 در دسترس قرار گرفت. همچنین به نوعی می توان گفت که در طراحی خودروی جدید شرکت دی اس تحت نام DS3، از پژو 208 الهام گرفته شده است.

از پژو 208 مدل های GT Line و  GTi نیز ارائه شده است که GT Line 208 بیشتر از 208 استاندارد ظاهر مسابقه‌ای دارد. چرخ‌های ۱۷ اینچی و بخش‌های قرمز رنگ گریل به همراه صندلی‌های اسپرت، پدال‌های آلومینیومی و بخش‌های دیگر باعث می‌شوند که این اتومبیل، مسابقه‌ای‌تر به نظر برسد.

 

*طراحی بیرونی پژو 208

پژو 208 دارای  طولِ 3965 ، عرضِ 1739 و ارتفاعِ 1460 میلیمتری است و تقریبا 1100 کیلوگرم وزن دارد.
سپر جلو از طراحی تهاجمی برخوردار است و چراغ‌های مه شکن اریبی در جلوی خودرو جلب توجه می کند. در طراحی چراغ های جلو و عقب ، ظاهر چراغ ها از طریق برجستگی‌های جدید مشکی‌رنگ در پشت شیشه و به‌کارگیری کروم بیشتر، کمی پررنگ‌تر شده است. البته چراغ های عقب خودرو از نوع LED است. به عبارت دیگر می توان گفت که چراغ های پژو 208 از مدل 308 الهام گرفته اند. در پژو 208 رینگ ها ظاهری جدید به خود گرفته اند و آینه‌های بغل نیز دارای رنگ درخشان تری نسبت به بدنه هستند.


 

*طراحی داخلی پژو 208

فضای داخلی این خودرو نسبت به مدل قبلی خود یعنی پژو 207 با افزایش حجم 285 لیتری همراه بوده است. همچنین نسبت به پژو 207 سبک تر شده و با کاهش اندازه ی طول و ارتفاع توام بوده است تا تبدیل به یکی از کوچک ترین و کم مصرف ترین خودرو های شرکت فرانسوی پژو شود.

در داخل پژو 208، 6 عدد کیسه هوای ایمنی تعبیه شده است که به کمک دیگر سیستم های امنیتی، امنیت قابل قبولی را برای این خودروی سوپر مینی به ارمغان آورده است. این خودروی امن شرکت پژو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ی EURO NCAP شده است.

سیستم مولتی مدیای پژو 208 دارای صفحه نمایش 7 اینچی با کاربری بسیار آسان است. از دیگر ویژگی های این سیستم مولتی مدیا باید به سیستم کنترل صوتی بر روی فرمان، پورت های AUX و USB، امکان اتصال از طریق بلوتوث، صفحه نمایش تمام رنگی چند کاره و 6 بلندگو در داخل خودرو اشاره کرد. همچنین سیستم مولتی مدیای  پژو 208 از سیستم هدایت ناوبری نیز  پشتیبانی می کند.

 

*ویژگی های پیشرانه پژو 208

در زیر کاپوت پژو 208 چهار گزینه ی 1.0، 1.2، 1.4 و 1.6 لیتری در دسترس است و استفاده از تکنولوژی میکروهیبریدی E-HDI باعث کاهش چشمگیر میزان مصرف سوخت در این خودروی کوچک شده است.

مشخصات مدل 1.6 لیتری آن  بدین صورت است که  در زیر کاپوت آن  پیشرانه ای 4 سیلندر  1600 سی سی قرار گرفته که قدرتی 120 اسب بخاری و گشتاوری 160 نیوتون متری را در اختیار خودرو قرار می هد. سیستم سوخت رسانی در آن از نوع انژکتوری تزریق مستقیم است. انتقال قدرت نیز از طریق جعبه دنده ی 4 سرعته ی اتوماتیک یا 5 سرعته ی دستی  به محور جلوی خودرو صورت می پذیرد.
حداکثر سرعت و شتاب این خودوری هاچ بک شرکت پژو، به ترتیب 180 کیلومتر بر ساعت و 8.0 ثانیه است.

مصرف سوخت Peugeot 208 1.6 hdi، به ازای هر صد کیلومتر طی کردن مسیر، در داخل شهر 8.7 لیتر و در بیرون از شهر 5.3 لیتر است.  این خودرو دارای استاندار آلایندگی  یورو 5 است.

*نقاط قوت پژو 208

•    پیشرانه قدرتمند
•    کیفیت بالای رانندگی
•    هماهنگی عالی موتور و گیربکس
•    سرعت نسبتا بالا
•    طراحی بسیار شیک داخل خودرو

*نقاط ضعف پژو 208

•    سیستم ناوری به صورت آپشن ارائه می شود.
•    برآمدگی های غیر ضروری در کنسول وسط


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران