کد خبر : ۵۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
درکشورهای مختلف اروپایی مراکز معاینه فنی به صورت خصوصی و آزمایشگاه های همکار وجود دارد که خودروهای بالای یکسال را معاینه و صلاحیت تردد فنی برای آنها صادر می کنند.
به گزارش خبرنگار اعزامی خودروکار به ژنو، مراکز معاینه فنی در کشورهای اروپایی و به خصوص سوییس، عموما به صورت خصوصی( آزمایشگاه همکار) با نهادهای دولتی و نظارتی اداره می شوند.


بر اساس این گزارش مراکز معاینه فنی در شهر ژنو در کنار تعمیرگاه های مرکزی خودروسازی های مختلف قرار دارد و به نوعی این شرکتها برای تعیین میزان آلایندگی و بررسی شرایط فنی خودروهای مراجعه کننده برای دریافت معاینه فنی، همکاری دارند.


















به گفته مسئول مرکز معاینه فنی خودرو در تعمیرگاه مرکزی شرکت DS، خودروها در این شهر تا ۸ سال عمر مفید و امکان دریافت معاینه فنی دارند مگر خودروهای خاص(لوکس و قدیمی) که عمرشان بیشتر از ۸ سال است اما تمام فاکتورهای لازم برای دریافت معاینه فنی را دارند.

نکته قابل تامل در مورد این مراکز معاینه فنی، خلوتی و محیطی آرام و به دور از استرس اضافه بود و رانندگان خودروها نه فقط به اجبار بلکه حتی خودروهای مدل بالا هم برای سنجش میزان آلایندگی و سلامت فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه می کردند.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران