کد خبر : ۵۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت هیوندای تست های اولیه ی خودروی هات هچ خود را با موفقیت پشت سر گذاشت تا این خودرو خود را آماده ی حضور در پیست صعب العبور نوربرگ رینگ کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت کره ای هیوندای خودروی هات هچ خود را آماده ورود به جاده ها و پیست مسابقات نوربرگ رینگ می کند. هیوندای اخیرا جزئیات مرتبط با خودوری جدید خود تحت نام «Hyundai i30N» را منتشر ساخته است و با توجه به جزئیات منتشر شده  به نظر می رسد که  هیوندای گام های نخست رقابت با  آلمانی ها را محکم برداشته است.


هیوندای اولین خودروی هات هچ خود را برای نخستین بار در شهر «آریپلوگ» سوئد مورد آزمایش قرار داده است. آریپلود شهری است که اکثر شرکت های معروف همچون ب ام و ،مرسدس بنز و جگوار همیشه تست های اولیه ی خودرو های جدید خود را در این شهر انجام می دهند.


 
هیوندای با ساخت این خودرو می خواهد گامی محکم در تولید خودرو های هات هچ برداشته باشد. بنا بر گفته ی مسئولان هیوندای، حرفN  قرار گرفته در کنار مدل این خودرو، به قابلیت این هات هچ در پیمودن مسیر های مسابقه ای و مسیر های جاده ای بر می گردد و بیشتر به  پیست نوربرگ رینگ آلمان اشاره دارد.  نوربرگ رینگ یکی از معروف ترین و صعب ترین پیست‌های بررسی و مسابقات خودرو است که در شهر نوربرگ آلمان واقع شده است.

در زیر کاپوت Hyundai i30N استاندارد، پیشرانه ای با توان تولید 250 اسب بخار قرار گرفته است و ورژن قدرتمند تر آن نیز با پیشرانه ی 275 اسب بخاری ارائه خواهد شد.



از آنجایی که Hyundai i30N ببشتر خودرویی مسابقه ای است، تنها دارای جعبه دنده ی 6 سرعته ی دستی است. اما بر اساس گفته های هیوندای در سالهای آینده نسخه های اتومات آن نیز روانه ی بازار خواهد شد. انتقال قدرت در این خودروی اسپورت به چرخ های جلو صورت می گیرد. البته هیوندای در حال بررسی  سیستم دو دیفرانسیل این خودرو نیز هست.
 


بنابر اعلام هیوندای، i30 N که اولین خودروی هات هچ هیوندای محسوب می شود، ماه سپتامبر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به صورت رسمی معرفی و مراحل تحویل این خودرو به بازار اروپا انجام خواهد شد تا این خودروی کوچک اما قدرتمند، برای نخستین بار در خیابان های اروپا دیده شود.

در پایان لازم به ذکر است که هات هچ (Hot hatch) خلاصه‌ی hot hatchback و اصطلاح غیر رسمی اروپایی جهت نامیدن خودروهای هاچ‌بکی است که دارای قابلیت‌های ممتاز نسبت به سایر خودروهای هم‌رده خود هستند. این خودروها اغلب برای فعالیت‌های خاصی مثل شرکت در مسابقات رالی یا مسابقات سرعت  طراحی و ساخته شده‌اند.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otopark.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران