کد خبر : ۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت سوییسی "Elextra" برنامه خود برای ساخت خودرویی سوپر اسپرت که دارای سریع ترین زمان شتاب گیری در دنیا است را معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این زمان در حال حاضر در دست تسلا "P100D" است که در 2.4 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد اما این شرکت سوییسی ادعا کرده است که خودرو آن ها زیر 2.3 ثانیه این کار را انجام می دهد.


بر خلاف تمامی ابر خودرو های حال حاضر، این مدل چهار درب و چهار سرنشینه  است. این خودرو همچنین دارای سیستم دو دیفرانسیل از نوع AWD است که بر اساس موقعیت و فشاری که بر روی هر چرخ است، میزان نیروی متناسب با آن به چرخ منتقل می شود. در سال 2016 خودرویی مشابه همین مدل با نام "GLM G4" در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش گذاشته شد.


نام طراح این خودرو "رابرت پالم" است. او همچنین موسس این شرکت خودروسازی سوییسی است. یکی از انگیزه های "الکسترا" برای ساخت این ماشین ترکیب کردن ظاهر کلاسیک با تکنولوژی است.

او گفت: "هدفی که الکسترا دنبال می کند، زنده کردن ظاهر ابر خودرو های قدیمی ایتالیایی به شکلی مدرن است که با به روز ترین تکنولوژی ها نجهیز شده است."

این خودرو توسط یک کارخانه خودروسازی در شهر اشتوتگارت آلمان تولید خواهد شد. تنها 100 عدد از آن در دنیا ساخته خواهد شد و هنوز اطلاعات دقیق تری از آن در اختیار ما نیست.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor Authority


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران