کد خبر : ۵۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
برای رفت و آمد به جزیره قشم با وسیله شخصی باید از مسیر آبی که لندینگ کرافت اصلی ترین قسمت آن محسوب می شود استفاده کرد که هزینه استفاده از این وسیله نقلیه آبی برای هر خودرو 67 هزار تومان است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در ایام عید نوروز به واسطه طبیعت زیبا و جاذبه های تجاری جزیره قشم حجم قابل توجهی از مسافران نوروزی راهی این جزیره می شوند.

از حدود سال 1357 طرحی مبنی بر اتصال قشم به بندرعباس تهیه و تدوین شد که در این طرح قرار بر آن است تا سه مسیر جاده خودرو، ریل قطار و پیاده راه در آن تعبیه شود، اما همچنان با گذشت بیش از 38 سال تنها دو پایه پل در دست ساخت است.


با چنین شرایطی اگر فردی بخواهد با خودرو شخصی به جزیره قشم رفت و آمد داشته باشد باید از لندینگ کرافت  که فاصله  1800 متری بین بندر پهل در بندرعباس و بندر لافت در جزیره قشم را می پیماید استفاده کرد، زمان تقریبی این سفر حدود 11 دقیقه است که البته در ایام عید که حجم مسافر و متقاضی استفاده از لندینگ کرافت بسیار زیاد است باید مدت زمان طولانی را در انتظار انجام فرآیند اداری سفر و سوار شدن به این وسیله نقلیه آبی گذراند.



برای آغاز فرآیند اداری انجام سفر گواهینامه راننده و کارت ماشین الزامی است با ارائه این دو مدرک قبضی به نام "فرم مابوتاژ" صادر می شود که کلیت آن در رابطه با فرآیند گمرکی بوده و در آن تاکید شده که نباید وسایل برقی بزرگ همچون تلویزیون و یخچال با ماشین شخصی و بدون فرآیند گمرکی عبور داده شود.



با گذر از مرحله گمرک باید هزینه جابجایی از طریق این مسیر آبی پرداخت شود که مجموع هزینه سفر 67 هزار تومان است، 39 هزار و 900 تومان از این هزینه مربوط به منطقه آزاد قشم، 18 هزار تومان تعاونی دریایی، 3 هزار تومان دهیاری، 2600 تومان بیمه رفاه و آتیه، 2 هزار تومان گمرک و 1500 تومان شورای بخش مرکزی است که با توجه به قبض صادر شده هر کدام به حساب مجزای واریز می شود.







انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران