کد خبر : ۵۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت ترکیه ای توفاش در صدر صادر کنندگان ترکیه ای خودرو به امریکا در سال 2016 قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، یکی از مهمترین کارخانه های مونتاژ خودرو در کشور ترکیه به شرکت توفاش تعلق دارد که عهده دار مونتاژ و تولید محصولات شرکت فیات در خاورمیانه و کشور اوراسیایی ترکیه است.

این شرکت در دهه ی اخیر در رشد صنعت خودرو و بهبود اقتصاد ترکیه  تاثیر به سزایی داشته است و کماکان نیز به روند رو به رشد خود در مونتاژ و صادرات خودرو ادامه می دهد.

توفاش در سال گذشته در بخش صادرات رقمی  3.2 میلیارد دلاری را به ثبت رساند که 1 میلیارد دلار آن به صورت مازاد تجاری است. این شرکت همچنین  در سال گذشته عنوان  صادرکننده ی ترکیه ای برتر خودرو به امریکا را تصاحب کرد، چرا که بیشترین صادرات خودرو به ایالات متحده از سوی این شرکت صورت گرفته است. شرکت توفاش در سال گذشته قریب به 20 هزار دستگاه خودروی Ram ProMaster City را به امریکا صادر کرده است که این رقم تنها 7 درصد از صادرات این شرکت در سال گذشته را در برمی گیرد.

همچنین در سال 2016 میلادی از سوی تمامی شرکت های خودروسازی ترکیه ، 700 میلیون دلار صادرات خودرو به ایالات متحده  صورت گرفته است و بنا بر گفته های «چنگیز ارولدو»، مدیرعامل شرکت توفاش، این شرکت با 275 میلیون دلار صادرات خودرو به امریکا، که 42 درصد کل صادرات خودروی ترکیه به امریکا محصوب می شود، عنوان  برترین صادرکننده خودرو ترک به امریکا را از آن خود کرده است.



یکی از محصولات پر صادرات توفاش به امریکا را مدل جدید فیات دوبلو که Ram ProMaster City نام دارد، شامل می شود. از این خودرو در سال گذشته 20 هزار دستگاه خودرو به امریکا صادر شده  است.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران