کد خبر : ۵۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در سال جدید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو باید ساختارهای صنعت قطعه‌سازی اصلاح شود.
به گزارش خودروکار، امیرحسن کاکایی در گفت‌وگویی اصلاح کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۳۹۶ نیز بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال تاکید کردند که این موضوع فرصت مناسبی برای توسعه صنایع داخلی و افزایش اشتغال در سال جدید است.


او با بیان اینکه ساختارهای فعلی صنعت قطعه‌سازی در دهه ۷۰ ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین در حال حاضر این ساختار فرسوده و قدیمی شده و نیاز به بازسازی براساس فن‌آوری روز دارد.


عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: قطعه‌سازان داخلی همکار با خودروسازان در سال جدید باید با مشارکت با قطعه‌سازان بزرگ بین‌المللی نسبت به انتقال تکنولوژی و به‌روزرسانی خطوط تولید خود اقدام کنند.


او افزود: متاسفانه در حال حاضر بخشی از صنعت قطعه‌سازی داخلی فرسوده و قدیمی بوده و مطمئنا با این خطوط تولید نمی‌توان قطعات با کیفیت برای تولید خودروهای جدید در کشور، تولید کرد.


کاکایی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون چند قرارداد مهم در صنعت خودرو با خودروسازان بین‌المللی منعقد شده است، تصریح کرد: براساس این قراردادها خودروهای جدید باید در ایران داخلی‌سازی شوند که پیامد این کار نیز افزایش و توسعه اشتغال در صنعت خودرو و قطعه‌سازی داخلی خواهد بود.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران