کد خبر : ۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
مدیرعامل ایران خودرو تشريح كرد
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اولویت‌های کاری این خودروساز و برنامه‌های آن برای تحقق اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال را تشریح کرد.
به گزارش خودروکار به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، هاشم یکه زارع گفت: همانگونه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی اشاره فرمودند مجموعه اقتصاد مقاومتی را باید به نقاط مهم تقسیم کرد و برای تحقق آن، در زمان مناسب روی این نقاط مهم و کلیدی تمرکز کرد.

او با بیان اینکه گروه صنعتی ایران خودرو طلایه دار دو مقوله «تولید» و «اشتغال» به عنوان دو نقطه کلیدی مورد توجه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقامتی است، افزود: ایران خودرو بزرگترین بنگاه تولیدی کشور است و علاوه بر نقش غیرقابل انکار در مباحث اقتصادی و صنعتی، همواره رتبه‌های برتر شرکت‌های گروه اشتغالزائی در ارزیابی شرکت‌های برتر ایران را در اختیار داشته است.

یکه زارع به ایجاد اشتغال غیرمستقیم در صنعت خودرو نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر 60 هزار اشتغال مستقیم در گروه صنعتی ایران خودرو، دستکم حدود دو میلیون نفر نیز به صورت غیرمستقیم در حوزه‌های پایین دستی فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، صنعت خودرو کشور محصولات 60 رشته صنعتی را در خطوط تولید خود استفاده می‌کنند که اشتغال در این صنایع نیز به پویایی خودروسازی کشور وابسته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: مرور این نکات، بیش از پیش نقش و اهمیت غیرقابل انکار ایران خودرو در تحقق اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر وظیفه‌ای سخت و حساس را برای این گروه صنعتی تکلیف می‌کند.

یکه زارع گفت: افزایش صادرات که منتهی به ارزآوری می‌شود، افزایش سهم تولید داخل در محصولات که منجر به خروج ارز از کشور می‌شود و آغاز تولید و عرضه محصولات جدید که باعث اشتغالزائی در ایران خودرو می‌شود از جمله اقداماتی است که در سال‌های اخیر در گروه صنعتی ایران خودرو کلید خورده اما در سال 96 با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۳۹۶ اهتمام خود را به کار خواهد بست تا در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش مؤثر و شایسته‌ای را ایفا کند.

یکه زارع با بیان اینکه گروه صنعتی ایران خودرو تلاش می‌کند برنامه‌هایی مدون را برای تبدیل کردن ایران به قطب صنعتی طراحی و تولید خودرو به اجرا درآورد، افزود: ما نیز اعتقاد داریم که تکیه بر تولید داخلی و توجه به مصنوعات وطنی از الزامات دستیابی به اقتصاد مقاومتی و تحقق آن است، ضمن اینکه بر خود به عنوان عضوی از خانواده بزرگ تولیدگران کشور فرض می دانیم تا ضمن توجه به نیازهای کشور تمام تلاش خود را برای به روز آوری فناوری صنعتی و همچنین تولید با کیفیت به کار بندیم.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران