کد خبر : ۵۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛
یک فعالیت صنعت قطعه‌سازی با بیان اینکه قراردادهای خودرویی تا حدودی طولانی شده است، گفت: در راستای تحقق شعار سال جاری مبنی بر تأکید بر تولید و اشتغال باید موانع موجود بر سر راه تولید و سرمایه‌گذاری رفع شود.
ساسان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با بررسی وضعیت صنعت خودرو در سال گذشته و پیش‌بینی وضعیت آن در سال جاری اظهار کرد: وضعیت صنعت خودرو که متشکل از خودروسازی و قطعه‌سازی است در سال گذشته مثبت ارزیابی می‌شود.

او افزود: با توجه به آمار، رشد تولید کاملاً محسوس بوده و در سال گذشته در پی دستیابی به توافق هسته‌ای، قراردادهایی در زمینه تولید مشترک در صنعت خودرو با شرکت‌های اروپایی به نتیجه رسید و از سوی دیگر شرکت‌های خودروسازی اقدام به معرفی خودروهای جدید کردند که نشان از توجه به امر طراحی و نمونه‌سازی دارد.

این فعال حوزه قطعه‌سازی یادآور شد: در سال گذشته با وجود آنکه مشکلاتی در دریافت مطالبات قطعه سازان وجود داشت، اما تحویل قطعه به شرکت‌های خودروسازی انجام شد و در دشواری‌ها قطعه سازان با خودروسازان همراه هستند.

قربانی به نقاط ضعف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تا حدودی قراردادها زمان‌بر شد و در زمینه داخلی سازی باید بهتر عمل می‌شد و به نظر می‌رسد باید روند داخلی سازی قطعات بازنگری شود و میزان داخلی سازی رشد قابل توجهی به خود بگیرد.

او با تأکید بر اینکه در قراردادهای جدید همکاری تولید خودرو عمق داخلی سازی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اگر برنامه اصلی سال 96 با توجه به شعار سال بحث تولید و اشتغال است، قراردادهای اخیر خودرویی و داخلی سازی آن‌ها بر این مهم بسیار تأثیرگذار است.

این فعال بخش خصوصی تأکید کرد: در سال جاری باید بحث ارتقا ایمنی مدنظر قرار گیرد و این مورد در حالی مطرح می‌شود که بخشی از رشد تصادفات ارتباط ویژه‌ای با خطای انسانی دارد اما با توجه به تمام این موارد باید رشد و ارتقا ایمنی خودروها در دستور کار قرار گیرد.

قربانی با اشاره به اینکه باید در واردات قطعات از کشورهای بدون فناوری فاصله گرفته شود، گفت: در سال 1396 برای آنکه در چارچوب شعار مهم سال قدم برداشته شود، باید به تولید توجه ویژه‌ای شود و در راستای توسعه تولید و سرمایه‌گذاری برخی از موانع رفع شود، از این موارد می‌توان به دریافت مالیات، بیمه و ... اشاره کرد.

او اظهار کرد: در شرایط فعلی، تولید وضعیت مناسبی ندارد و جهان به سمتی حرکت کرده تا شرایط سرمایه‌گذاری فراهم شود و با رفع موانع تولید در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان اقدامات مناسبی انجام داد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران