کد خبر : ۵۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
پراید در حالی پرتیراژترین و طبق آمارهای رسمی، کم کیفیت ترین خودرو داخل به شمار می رود که هر از گاهی پیشنهادهای مختلفی برای بهبود کیفی این محصول و افزایش ایمنی آن مطرح می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در تازه ترین این پیشنهادات، رییس مجلس شورای اسلامی توصیه کرده که بهتر است برای پراید، محدودیت سرعت در نظر گرفته شود.

علی لاریجانی در دیدار اخیر خود با رییس سازمان ملی استاندارد، با توجه به آمار تصادفات اعلام کرد که باید برای خودروهایی مانند پراید استاندارد سرعت در نظر گرفته شود.


هرچند محدود کردن سرعت پراید از نظر فنی، کار پیچیده ای نبوده و هزینه خاصی نیز ندارد، با این حال به اعتقاد برخی کارشناسان، آنچه از کنترل سرعت پراید مهم تر و واجب تر به نظر می رسد، تصحیح فرهنگ رانندگی با این محصول و البته برنامه ریزی برای جایگزینی آن با خودرویی با کیفیت تر است.


البته بدون شک محدود کردن سرعت پراید (مثلا تا 120 کیلومتر بر ساعت) می تواند به نوبه خود خطر تصادفات با این خودرو را کاهش دهد، با این حال تا زمانی که فرهنگ صحیح رانندگی با این محصول کم کیفیت جا نیفتد و خطای انسانی پشت فرمان آن کاهش نیابد، نمی توان انتظار داشت حوادث مربوط به این خودرو افت قابل توجهی را به خود ببیند. چه بخواهیم چه نخواهیم، پراید با توجه به امکانات و قیمتش، محصولی کم کیفیت به شمار می رود و به دلایلی از جمله محدودیت پلت فرم و افزایش هزینه ها، چندان امکان بهبود کیفی آن (در سطحی که در تصادفات، ایمن باشد) وجود ندارد.

با این حساب راهکار بهتر این است که فرهنگ رانندگی با این خودرو تغییر کرده و آن‌هایی که پشت پراید می نشینند، خود ضمن رعایت قوانین، آن را مطابق با ظرفیت و امکاناتش برانند.


در همه جای دنیا سه عامل خطای انسانی، وسیله نقلیه و جاده را به عنوان مثلث اثرگذار بر تصادفات در نظر می گیرند و اتفاقا عامل اول، بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر خطای انسانی به حداقل برسد، تا حد قابل توجهی از تصادفات جاده ای خودروها کاسته می شود و پراید نیز مشمول همین قائده است.


نکته دیگر اینجاست که پراید به دلیل محدودیت توسعه و بهبود کیفی (در سطحی وسیع)، بهتر است به تدریج از رده خارج و محصول یا محصولاتی با کیفیت تر جای آن را بگیرند تا از این راه تصادفات کمتری در جاده ها (از ناحیه کیفیت و ایمنی خودرو) رخ بدهد.



انتهای پیام/
 

برچسب ها: پراید ، کیفیت خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران