کد خبر : ۵۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
در چند روز آینده قرار بر آن است تا شورای رقابت قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام کند، که برخی کارشناسان بر این باورند بازار کشش افزایش قیمت را خواهد داشت و از سوی دیگر در چند ماه آینده جنگ قیمتی در بازار خودروهای بیش از 60 میلیون تومان رخ می‌دهد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شاید بتوان مهم‌ترین خبر هفته گذشته بازار خودرو را اعلام قیمت گذاری خودروهای تولید داخل تا پایان فروردین توسط شورای رقابت دانست، شورایی که همواره تصمیمات آن به مذاغ برخی‌ها خوش می‌آید و به مذاغ برخی دیگر خوش نیست.

سال گذشته شورای رقابت قیمت انواع خودروی داخلی را از 4 تا 10 درصد با توجه به کیفیت و ایمنی افزایش داد، از سوی دیگر حال جای سؤال دارد که آیا بازار کشش افزایش قیمت را در سال 1396 دارد؟

در این رابطه امیرحسین کاکایی کارشناس بازار خودرو، به خبرنگار خودروکار، گفت: بازار خودرو در سال جاری کشش افزایش قیمت را دارد و بازار خودرو در چند وقت اخیر رونق قابل توجهی را به خود دیده که البته باید تاکید شود، پیش بینی بر آن است تا شورای رقابت در مرحله فعلی کف افزایش قیمت را برای قیمت خودروهای داخلی اعلام کند.

او با اشاره به اینکه کف افزایش قیمت در راستای پوشش تورم مواد اولیه است، افزود: با اعمال استانداردهای جدید ایمنی بر تولیدات داخلی در میانه سالجاری افزایش قیمت دوباره‌ای در بازار خودروهای داخلی رخ خواهد داد.

این کارشناس بازار خودرو بیان کرد: کف افزایشی قیمت خودروهای داخلی تأثیر پذیر از افزایش قیمت ارز به ویژه دلار و تورم است که با این تفاسیر کف قیمتی در محدوده 5 تا 10 درصد است.
او در پاسخ به این سؤال که اگر بازار کشش افزایش قیمت را دارد، چرا برخی شرکت‌ها از طرح‌های فرو نقد و اقساط برای عرضه محصولات داخلی استفاده می‌کنند، گفت: کشش بازار بر افزایش قیمت، در شرایط فعلی مورد بررسی قرار گرفته و با شرایط فعلی چنین انتظاری از بازار می‌رود.

کاکایی افزود: اگر بازار درگیر نقد فروشی صرف بود، چنین کشش افزایش قیمتیوجود نداشت و از سوی دیگر در چند ماه اخیر با بازگشت رونق به بازار خودرو طرح‌های فروش نقد و اقساط با سودهای بالا آنچنان از سوی خودروسازان پیگیری نمی‌شود.

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: در حال حاضر در تمام جهان، فروش به صورت مدت دار و اقساط انجام می‌شود و در کمتر بازاری مشتریان راضی به پرداخت تمام پول خودرو هستند و این موضوع از منظر سودآوری برای کارخانه و افزایش قدرت خرید مشتری قابل بحث است.

او علت بازگشت رونق به بازار خودرو را در سال گذشته را تصمیم مشتریان بر رفع نیاز خود دانست و گفت: مردم در سال گذشته به این نتیجه رسیدند که آثار برجام کوتاه مدت نیست و در بلند مدت صنعت خودرو از برجام تأثیر می‌پذیرد و از سوی دیگر در کوتاه مدت برجام قیمت خودرو را ارزان نمی‌کند.

این کارشناس بازار خودرو یادآور شد: آمار فروش خودرو نشان از دارد که میزان خرید خودرو از سوی مشتریان متناسب با تعداد نیاز بازار بوده و خودرو داخلی به نیاز مردم بدل شده است.

پیش بینی کاکایی بر آن است که در پنج ماه آینده جنگ قیمتی در بین خودروها با قیمت 60 میلیون تومان به بالا رخ خواهد داد و علت این امر به دلیل افزایش تنوع خودرو با محدوده قیمتی 60 میلیون تومان به بالا در پی افزایش تولید و واردات است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران