کد خبر : ۵۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی نشان می دهد سه خودروساز بزرگ کشور توانسته اند رشدی حدودا 37 درصدی را در کارنامه سال 95 خود به ثبت برسانند. بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت، ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا در مجموع موفق به تولید حدود یک میلیون و 153 هزار دستگاه انواع محصولات سواری شده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، رشد نزدیک به 37 درصدی خودروهای سواری در سال 95 و نسبت به سال قبل از آن، نشان می دهد صنعت خودرو کشور توانسته تا حد زیادی به برنامه مدنظر خود در سال گذشته و در حوزه تولید، دست پیدا کند. 

اگر آمار را به صورت تفکیکی مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می شویم بیشترین حجم تیراژ به ایران خودرو اختصاص یافته و سایپا و پارس خودرو نیز به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفته اند. بر این اساس، ایران خودرویی ها توانسته اند تولیدی حدودا 635 هزار دستگاهی را در کارنامه سال 95 خود به ثبت برسانند و در مقایسه با سال 94، حدود 31 درصد افزایش تیراژ را به دست بیاورند.

همچنین  تیراژ حدودا 320 هزار دستگاهی سایپا نیز افزایشی نزدیک به 46 درصد را برای دومین خودروساز بزرگ کشور در سال 95 به ارمغان آورده و پارس خودرویی ها هم که حدود 198 هزار دستگاه تیراژ داشته اند، رشدی 74 درصدی را به خود می بینند.

از دیگر نکات مهم کارنامه تولید 95 خودروسازان می توان به تداوم حضور پراید در خط یک تولید و تعقیب آن توسط پژوهای ایران خودرو اشاره کرد. بر این اساس، در سال گذشته، پراید همچنان صاحب بیشترین تیراژ بوده و پس از آن به ترتیب پژو 206، پژو 405 و پارس در رده های بعدی قرار گرفته اند.

اما در میان محصولات مونتاژی خودروسازان کشور، خودروهایی مانند سوزوکی گرند ویتارا، هایما و برلیانس نیز با افزایش تیراژ مواجه شده اند که در این بین، برلیانس توانسته اثر مثبت نسبتا قابل توجهی روی تولید پارس خودرو بگذارد. از سوی دیگر خانواده L90 شامل تندر-90 و پارس تندر و ساندرو نیز روندی رو به رشد در سال گذشته داشته و تیراژ کلی آنها نسبت به سال 94 رشدی قابل توجه را تجربه کرده است.

انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران