کد خبر : ۵۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
برای نخستین بار در دوران خودروهای مدرن، با ارزش‌ترین خودروساز آمریکا، یک خودروساز مستقر در دیترویت نیست.
به گزارش خودروکار، شرکت تسلا که در سیلیکون والی مستقر است، از جنرال موتورز پیشی گرفت و با داشتن بزرگترین سرمایه بازار، با ارزش‌ترین خودروساز آمریکا شد. این رویداد با افزایش اتکای صنعت خودرو به نرم‌افزار و فناوری انرژی پیشرفته روی می‌دهد.


ارزش سهام تسلا به دنبال توصیه یک تحلیلگر بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران، روز دوشنبه ۳.۲۶ درصد صعود کرد و به رکورد بالای ۳۱۲.۳۹ دلار رسید. در نتیجه ارزش بازار این خودروساز برقی لوکس به ۵۰.۸۸۷ میلیارد دلار رسید که حدود یک میلیون دلار بالاتر از ارزش بازار جنرال موتورز بود.


طی یک ماه گذشته ارزش سهام تسلا با انتظار سرمایه‌گذاران برای اقدامات متحول کننده الون ماسک، مدیرعامل تسلا در صنایع خودرو و انرژی، ۳۵ درصد جهش یافته است. در مقابل عملکرد سهام جنرال موتورز در سالهای اخیر اُفت کرده است به طوریکه دیوید آینهورن، سرمایه‌گذار میلیاردر اخیرا پیشنهاد کرده است سهام این شرکت برای کمک به تقویت قیمت آن به دو بخش تقسیم شود.


تسلا اکنون سرگرم آماده سازی عرضه سدان "مدل ۳" به بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ است و به سرعت ظرفیت تولیدش را افزایش می‌دهد تا به هدف تولید ۵۰۰ هزار خودرو در سال در سال ۲۰۱۸ دست پیدا کند. این خودروساز سال گذشته ۷۶ هزار و ۲۳۰ هزار خودرو فروخت که ۸۰ هزار دستگاه کمتر از رقم هدف‌گذاری شده بود. در مقابل، جنرال موتورز ۱۰ میلیون خودرو و فورد ۶.۷ میلیون خودرو فروخت.


بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام جنرال موتورز حدود ۲۰ درصد از سال ۲۰۱۳ کاهش پیدا کرده است. این خودروساز فعالیت‌هایش در خارج از آمریکا را کاهش داده و در تلاش برای بهبود سودآوری است. جنرال موتورز در مارس از فروش برندهای اروپایی خود خبر داد.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران