کد خبر : ۵۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
رییس شورای رقابت دیروز اعلام کرد خودروسازان داخلی هنوز درخواستی برای افزایش قیمت محصولات خود به این شورا ارائه نداده اند. با این حساب، به نظر می رسد شرکت های خودروساز داخلی به دلایلی از جمله رکود بازار و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، فعلا قصد بالا بردن قیمت محصولات خود را ندارند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروسازان داخلی معمولا طی سال های گذشته در این برهه زمانی درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت محصولات شان را به شورای رقابت ارسال می کردند تا مجوز لازم را برای بالا بردن قیمت ها دریافت کنند.

در کنار ارسال درخواست اما مصاحبه های پی در پی خودروسازان و مسوولان مربوطه، جو شدیدی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای تولید داخل به راه می انداخت و در مواردی نیز شورا مجوز افزایش قیمت را صادر می کرد.

با این حال امسال فعلا نه خبری از درخواست افزایش قیمت است و نه خودروسازان و مسوولان مربوطه در مورد افزایش قیمت اقدام به مصاحبه می کنند. به اعتقاد برخی کارشناسان، این بی تفاوتی خودروسازان به افزایش قیمت محصولات شان در مقطع زمانی فعلی، احتمالا از آن جهت است که شرکت های خودروساز داخلی نمی خواهند به واسطه افزایش قیمت، بازار خود را به خطر بیندازند.

البته گزینه همکاری با دولت در آستانه انتخابات نیز به عنوان دیگر دلیل خودروسازان برای فریز قیمتی (طی مقطع زمانی فعلی) مطرح می شود. هرچه هست، آن طور که رضا شیوا رییس شورای رقابت اعلام کرده، در سال جدید هنوز خودروسازان درخواستی برای افزایش قیمت به شورای رقابت ارسال نکرده اند و این شورا نیز امیدوار است آنها فعلا با توجه به شرایط بازار درخواست افزایش قیمت ارائه ندهند.

باید دید شرکت های خودروساز داخلی که قطعا با افزایش هزینه های تولید در سال جاری مواجه هستند، به این توصیه رییس شورای رقابت گوش خواهند کرد یا در آینده ای نه چندان دور اقدام به ارسال درخواست افزایش قیمت محصولات شان به این شورا خواهند کرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران