کد خبر : ۵۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته خودروسازان در مجموع 217 هزار و 483 دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز تولید کردند که آمار مذکور در مقایسه با سال 94 از رشد حدود 69/ 9 درصدی تولید این خودروها حکایت دارد.
به گزارش خودروکار،براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی سال گذشته، ایران خودرو با تولید 196 هزار و 708 دستگاه خودرو دوگانه‌سوز بیشترین تولید را به خود اختصاص داده است. تولید دوگانه‌سوزها در این شرکت در مقایسه با سال گذشته رشد 4/ 58 درصدی را نشان می‌دهد. اما سایپا و پارس‌خودرو طی این مدت در مجموع 20 هزار و 775 دستگاه انواع خودرو سواری دوگانه‌سوز تولید کردند که پنج هزار و 347 دستگاه از خودروهای مذکور در شرکت پارس‌خودرو و 15 هزار و 428 ‌دستگاه نیز در شرکت سایپا تولید شده است. بر این اساس سایپا و پارس‌خودرو در مجموع نسبت به سال 94 با کاهش حدود 8/ 41 درصدی در تولید دوگانه‌سوزها مواجه شده‌اند.

بر این اساس افزایش تولید دوگانه‌سوزها در شرکت ایران خودرو در شرایطی است که این شرکت تولید تندر90 دوگانه‌سوز را متوقف کرده است. با وجود این بیشترین درصد تولید دوگانه‌سوزها در میان شرکت‌های خودروساز متعلق به پژو 405 است. این خودرو با تولید 148 هزار و 622 دستگاهی توانسته در صدر جدول قرار بگیرد. بعد از این خودرو سمند دوگانه‌سوز با تولید 36 هزار و 565 دستگاه در رتبه دوم تولید دوگانه‌سوزها قرار گرفته است. بعد از محصولات ایران خودرو، پراید توانسته با تولید 12هزار و 942 دستگاهی در رتبه سوم جای بگیرد. پس از این خودروها نیز به ترتیب پژو پارس با تولید 11 هزار و 521 دستگاهی و تیبا با تولید هفت هزار و 833 دستگاهی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. رشد تولید دوگانه‌سوزها در حالی است که در نیمه اول سال گذشته شماره‌گذاری این خودرو به‌دلیل عدم ارتقای سیستم سوخت‌رسانی آنها به یورو 4، از سوی پلیس راهور متوقف شد. اما آنگونه که به نظر می‌رسد مشکل پیش آمده توسط شرکت‌های خودروساز رفع شده است و بر همین اساس تولید دوگانه‌سوزها در این شرکت‌ها با رشد مواجه شده است.

منبع:دنیای اقتصاد

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران