کد خبر : ۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
در هفته جاری گروه پارس خودرو ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو از ابتدا تا انتهای هفته با روند مثبت معامله شدند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری با نوسان مثبت در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفتند. 

 
*سایپا (خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته 4 هزار و 343 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی  به 6 هزار و 643 سهم رسیده است و حجم 80 میلیون 26 سهم در ابتدای هفته با رشد به 115 میلیون و 636 سهم رسیده است.
 

در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.126 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد 3.25 درصد رسیده است.
 
//////////
 
 
 *ایران خودرو (خودرو)
 
سهام گروه خودروسازی ایران خودرو در ابتدای هفته 2 هزار و 135 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی  به 2 هزار و 592 سهم رسیده است و حجم 22 میلیون 43 سهم در ابتدای هفته با رشد 22 میلیون و 328 سهم رسیده است.

 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.42 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 0.89 درصد رسیده است.
 
 //////////
 
*زامیاد (خزامیا)
 
 گروه زامیاد در ابتدای هفته یک هزار و 987 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 3 هزار و 26 سهم رسیده است و حجم 41 میلیون 998 سهم در ابتدای هفته با افزایش به 50 میلیون و 849 سهم رسیده است.
 

در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.46 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد 1.11 درصد رسیده است.
 
////////// 
 
*پارس خودرو (خپارس)
 
گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 863 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 2 هزار و 691 سهم رسیده است و حجم 12 میلیون 937 سهم در ابتدای هفته با رشد به 48 میلیون و 308 سهم رسیده است.
 

در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.49 واحدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند مثبت ادامه پیدا کرد و با رشد 4.44 درصدی رسیده است.
 
////////// 
 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
گروه سهام سایپا دیزل در ابتدای هفته 229  سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 2 هزار و 971 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 92 سهم در ابتدای هفته با رشد به 72 میلیون و 483 سهم رسیده است.

 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.94 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به روند صعودی 4.95 درصد رسیده است.
 
////////// 
 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 406 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  622 سهم افزایش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 5 میلیون و 23 سهم به 6 میلیون و 2 سهم در پایان هفته افزایش یافته است.

 
در ابتدای هفته این سهم 4.01 درصد رشد داشته و در پایان هفته جابه جا و به روند منفی 1.94 درصدی  رسیده است.

 //////////
 
*ایران خودرو دیزل (خاور)
 
سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 435 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به یک هزار و 861 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 947 سهم در ابتدای هفته با رشد به 30 میلیون و 164 میلیون سهم رسیده است.

 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.57 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به افزایش 3.64 درصد رسیده است.
 
 //////////
 
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در هفته جاری بازار روند مثبتی داشت و به تبع این جریان مثبت گروه خودرویی هم شرایط بهتری را نسبت به هفته گذشته شاهد بودند و در واقع بخش عمده آن را هم در قبل ار تعطیلی اواسط هفته شاهد بودیم که نمادهای خودرویی به ویژه سایپا رشد چشمگیری را تجربه کردند.
 

او در ادامه افزود: نمادهای قطعه سازی موجود در بازار نیز جریان مثبتی داشتند و به طور کل این گروه تا روز دوشنبه به یک اوج قیمتی رسید و در آخرین روز کاری هفته تا حدودی کاهش ارزش را تجربه کردند.
 

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: جریان عمده بازار در حال حاضر به شرایط مربوط به انتخابات برمی گردد و همچنین شاهد تحولات موجود جریان نقدینگی در بازار هستیم که این افزایش نقدینگی موجب بالا رفتن حجم معاملات شده است.
 

دارابی خاطر نشان کرد: با توجه به اوجی که در روز یکشنبه در گروه خودرویی های بازار شاهد بودیم و پس از آن استراحت کوتاه مدت این گروهانتظار می رود در هفته آینده شاهد ادامه رشد نمادهای خودرویی در تالار شیشه ای باشیم.
 

گزارش خودروکار حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل، ایران خودرو با توجه به روند صعودی شاخص بورس، کلیه نمادهای بورسی نیز در مدار مثبت قرار گرفتند.
 


انتهای پیام/ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران