کد خبر : ۵۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
«خودروکار» شرایط صنعت خودرو در سالجاری را بررسی می‌کند؛
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه حضور شرکای بین المللی در صنعت به ویژه صنعت خودروسازی در ایجاد اشتغال سهم بسزایی دارد، گفت: جذب سرمایه گذار خارجی و تولید محصولات به نام صنعت خودرو جهان در ایران تنها راه ارتقا دانش فنی خودروسازی کشور است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، حسن کریمی سنجری در خصوص شرایط صنعت خودرو در سالجاری، اظهار کرد: سالجاری برای صنعت خودروسازی با توجه به گذر از تحریم‌ها می‌تواند سال جدیدی تلقی شود، زیرا خودروهای جدید به صورت مونتاژ و با کیفیت بسیار عالی به خیابان‌های شهر ورود خواهند کرد.

او پیش بینی کرد با توجه به شرایط رفع تحریم و حضور فعال‌تر شرکای خارجی در صنعت خودرو ایران که منجر به تولید خودروهای مشترک می‌شود، سهام شرکت‌های خودروسازی در بازار بورس رشد قابل توجهی یابد.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: برای رشد دانش فنی صنعت خودرو نیاز به جذب شریک خارجی احساس می‌شود و تنها راه موفقیت این صنعت جذب، مشارکت و سرمایه گذاری طرف‌های خارجی است و تنها با بهبود فضای کسب و کار و تدوین مقررات حضور پررنگ‌تر خارجی را فراهم کرد.

او خاطرنشان کرد: در صورتی که شرکت‌های خارجی به دبنال ایجاد خط تولید و تولید محصول مستقل هستند باید اجازه ایجاد خط تولید و سرمایه گذاری مستقل به آن‌ها داده شود، زیرا هدف اصلی کشور در حال حاضر ایجاد اشتغال است.

کریمی سنجری یادآور شد: حضور شرکت‌های بین المللی در کشورهایی که با مشکل بی کاری مواجه هستند تأثیر بسزایی داشته که در این زمینه می‌توان به کشور مکزیک، برزیل و هند اشاره کرد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: حضور شریک و سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو که حضور پررنگ در صنعت جهانی دارند بر این صنعت و اشتغال تأثیر بسیار جدی دارد.

او یکی از مهم‌ترین وظایف دولت در سال جاری را تدوین قوانین مشوق و تسهیل کننده حضور سرمایه گذاران و شرکای خارجی دانست و بیان کرد: در سال جاری باید سهم بخش خصوصی در تولید خودرو و بازار خودرو ایران افزایش یابد و دست مدیریت دولتی از صنایع خودروسازی کوتاه شود چون مدیران دولتی بهره وری کمی دارند.

کریمی سنجری در انتها خاطرنشان کرد: حذف مدیریت دولتی از خودروسازی یکی از فعالیت‌های مثبت در این صنعت به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران