کد خبر : ۵۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
با وجود این که دیری از مدت زمان حضور برند DS در کشورمان نمی‌گذرد اما حضور قدرتمند و متفاوت این خودروسازی فرانسوی به نوعی موجب شد تا در زمانی کوتاه قریب به اتفاق علاقمندان به خودرو در کشورمان با این محصول آشنا شوند.
به گزارش خودروکار، خودروسازی که اگرچه تداعی گر نامی جوان است اما از دل برند کهنه کار سیتروین بیرون آمده است. در میان محصولات این برند تا امروز شاهد خودروهای هاچ بک و لیفت بک مختلفی بوده‌ایم. اما اینک تجربه ی تازه کراس اوور سواری با DS نیز به واسطه‌ی خودروی جدید DS6 محقق شده است. این خودرو که در کلاس خودروهای ۲۰۰ میلیونی و شاید قدری گرانتر دسته بندی می‌شود رقبای متعدد کره‌ای و ژاپنی را در اطراف خود می‌بیند.

 اما موضوع مهم این است که DS6 به عنوان یک خودروی لوکس بسیار متفاوت‌تر از خودروهایی است که تا امروز دیده‌اید. کیفیت متریال مصرفی و امکانات موجود در کابین تفاوت‌های فاحشی با کراس اوورهای دیگر دارد که به ندرت در خودروهای شاخص و پرطرفدار بازار دیده می‌شود.

نگاهی به پیشینه‌ی DS6 نشان می‌دهد که این خودرو در اصل برای بازار چین طراحی شده است.

 البته تفکر اصلی ساخت آن در مشارکت کمپانی چانگان به عنوان شریک فرانسوی PSA (پژو-سیتروین) به عمل آمده و برای نخستین بار در آوریل سال ۲۰۱۴ نمایش داده شده است.

البته باید اشاره کنیم که خودروسازی بی ام و نیز در توسعه این محصول با پیشرانه‌ی THP160 نیز دست داشته است، نسخه‌ای که هم اکنون در کشورمان نیز عرضه شده است.

نخستین هجوم برند DS به بازار شاسی بلندها در زمان مناسبی به بازارهای جهانی رقم خورد. چرا که بی‌شک کیفیت، تجهیزات و رفتار جاده‌ای آن تا امروز مورد پسند بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو بوده است. DS6 با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری بنزینی توربو ساخت پژو-سیتروین عرضه می‌شود. پیشرانه‌ای که دو نسخه متفاوت با توان خروجی ۱۵۸ و ۱۹۷ اسب بخار به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک فروخته می‌شود.

باید اشاره کرد که این خودرو از هدایت عالی در سرپیچ‌ها بهره می‌برد و سواری نسبتا خوبی دارد.به طور مثال هیچگونه تکان یا نوسان شدید در اتاق به هنگام ترمز گرفتن احساس نمی‌شود که این امر نشان از فنر‌بندی مناسب DS6 دارد.

این خودرو در فراهم‌سازی فضای مناسب و جادار برای تمامی سرنشینان موفق عمل کرده و با حجم ۵۰۰ لیتری صندوق عقب توانسته در زمره‌ی خودروهای جادار قرار بگیرد. نگاهی به مشخصات فنی این خودرو نیز نشان می‌دهد در نسخه سفارش ایران حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی در کنار پیشرانه‌ی THP 160 سیلندر توربوشارژ در نظر گرفته شده است. شتاب صفر تا صد خودرو ۹.۵ ثانیه ذکر شده و گشتاور آن ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰.۴۰۰۰ دور در دقیقه عنوان شده است.

سیستم فنر‌بندی جلو کار دست مک فرسون استرات است و فنر‌بندی عقب نیز غیر مستقل و محور پیچشی است. نوع گیربکس آن نیز ۶ سرعته اتوماتیک و ساخت کمپانی ژاپنی AISIN است. سیستم ایمنی خودروی DS6 از دیگر مزیت‌های این خودرو نسبت به سایر رقبا خبر می‌دهد.

بهره‌گیری از ۶ کیسه هوای ایمنی، سیستم ضد بلوکه ترمز، سیستم کمیِ ترمز، سیستم توزیع نیروی الکترونیکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل لغزش، سیستم هشدار دهنده نقاط کور و سیستم شروع حرکت از سربالایی تنها بخشی از خدمات ویژه این خودرو به صاحبانش است. در کنار این مزایا، تجهیزاتی نظیر سانروف پانورامیک و درب آفتابگیر برقی، روکش صندلی‌های چرمی اعلای ناپا با طرح بند ساعت، کروز کنترل، دوربین دید عقب، درب برقی صندوق عقب، سامانه ورود بدون کلید هوشمند و دکمه استارت، فرمان با پوشش چرمی، برف پاک‌کن اتوماتیک و سنسورهای پارک جلو وعقب بخشی از آپشن‌های موجود در DS6 سفارش ایران است.

گفتنی است نسخه ۱۶۵ اسب بخاری DS6 به وسیله آرین موتور نماینده رسمی و قابل تایید DS به کشورمان رسیده و با شرایط مناسب، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش متمایز به دست مشتریان می‌رسد. اگر به دنبال انتخابی متفاوت و لوکس در بازار شاسی بلندها هستید DS6 را از یاد نبرید.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران