کد خبر : ۵۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
گزارش میدانی «خودروکار» از بازار خودروهای داخلی؛
روز پنج شنبه انبار گروه قطعه سازی کروز که دومین قطعه ساز بزرگ صنعت خودروسازی به حساب می‌آید، دچار آتش شد اما بازار خودرو نسبت به این اتفاق بی اعتنا بوده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پنج شنبه هفته گذشته گروه قطعه سازی کروز دچار آتش سوزی شد که به گفته مدیرعامل این گروه صنعتی آتش خسارتی را به خطوط تولید وارد نکرده و تنها انبارهای این شرکت دچار حادثه شده است.

از لحظه وقوع حادثه کارشناسان بازار خودرو نظرات مختلف اما قابل تاملی را ارائه کردند که نتیجه کلی این نظرات مبنی بر آن بود که قیمت خودرو در پی این حادثه در شرایط فعلی افزایش پیدا نخواهد کرد و تنها زمانی که شرکت‌های خودروسازی با مشکل تأمین قطعه که از سوی شرکت کروز تولید می‌شود، روبرو شوند احتمال افزایش قیمت خودرو وجود دارد.

البته تمامی کارشناسان بر این باورند که اگر خودروساز با افزایش حجم تولید از کاهش عرضه خودرو در بازار جلوگیری کند، افزایش قیمت رخ نخواهد داد و از سوی دیگر با توجه به گفته‌های مدیرعامل کروز می‌توان امیدوار بود که کمبودی از بابت قطعه در بازار خودرو رخ نخواهد داد.

حال با این تفاسیر بررسی‌های خبرنگار خودروکار از سطح شهر و پرس و جو از نمایشگاه داران گواه آن است که افزایش قیمتی در روز گذشته و روزجاری بازار خودروهای داخلی رخ نداده و همچون روزهای گذشته که بازار در یک خواب بهاری فرو رفته، معاملات اندکی در بازار انجام می‌شود.

این ثبات نسبی قیمت در بازار خودروهای داخلی در حالی جا خوش کرده که هفته گذشته شرکت ایران خودرو به طور میانگین یک میلیون تومان بر قیمت محصولات خود افزود که دلیل این امر را افزایش قیمت مواد اولیه و حق بیمه شخص ثالث خودرو عنوان کرده بود.

در این رابطه پورحسنی- یک نمایشگاه دار خودروهای تولید داخل به خودروکار، گفت: قیمت‌ها در دو روز اخیر رشدی نداشته و تنها هفته گذشته قیمت محصولات ایران خودرو افزایش یافت و تا به این لحظه آتش سوزی کروز در بازار خودروهای داخلی تاثیرگذار نبوده است.

او افزود: میزان تأثیر آتش سوزی اخیر کروز بستگی به میزان تأمین قطعات خودرو از سوی خودروسازان دارد و اگر خودروسازان با مشکلات تأمین قطعه مواجه شوند و کاهش عرضه خودرو در بازار رخ دهد، احتمال افزایش قیمت خودرو وجود دارد.

این نمایشگاه دار بیان کرد: میزان تیراژ خودرو تولید شده خودروسازان و میزان تقاضا برای یک خودرو در بازار بر قیمت آن تأثیر بسزایی دارد.

با یان تفاسیر می‌توان مدعی شد که در هفته جاری قیمت خودروهای داخلی به واسطه آتش سوزی اخیر کروز گران نخواهد شد و اگر انبار خودروسازان تا زمان احیای مجدد کروز حجم مناسبی از قطعه را به خود ببیند، نگرانی از بابت نوسان قیمت و کاهش عرضه خودرو در بازار داخلی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران