کد خبر : ۵۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
«خودروکار» از کیفیت تولیدات داخلی گزارش می‌دهد؛
در حالی که میزان تولیدات خودرو در اسفندماه نسبت به ماه ماقبل افت 14 هزار 621 دستگاه را به ثبت رسانده، کیا سراتو محصول سایپا توانست در کنار نیومزدا 3، گرند ویتارا و ساندرو، 4 ستاره کیفیت را از آن خود کند.
 به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با تأخیر چند روزه گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل تولید اسفندماه را منتشر کرد و این در حالی است که در این گزارش خبری از اطلاعات تکمیلی همچون میزان نفوذ آب به داخل خودرو، مشکلات رنگ، مشکلات سر و صدای غیر متعارف و ... درج نشده است.

در اسفندماه سال گذشته 72 هزار و 666 دستگاه خودرو تولید شده که 99 درصد تولیدات در بخش خودروهای سبک و یک درصد در بخش خودروهای سنگین بوده است، لازم به ذکر است که در بخش خودروهای سبک 41 مدل خودرو که وانت 8 مدل از آن را تشکیل می‌دهد، در اسفندماه تولید خودرو ثبت شده است.

این در حالی است که در بهمن 87 هزار و 621 دستگاه خودرو در کشور تولید شده و این تعداد خودرو در قالب 40 مدل خودرو سواری و 8 مدل خودرو سنگین دسته بندی شده‌اند.

بررسی ابتدایی نشان می‌دهد که در اسفندماه با وجود افت میزان تولید، 1 مدل به تعداد گروه سبک و یک مدل به گروه سنگین افزوده شده است.

بخش سواری
در بخش سواری خودروهای نیومزدا 3، گرند ویتارا، کیا سراتو و ساندرو 4 ستاره از 5 ستاره را از آن خود کرده‌اند که نسبت به بهمن ماه کیا سراتو تازه وارد آسمان 4 ستاره محسوب می‌شود.

در این بخش، خودرو آسا محصول بهمن موتور از لیست بررسی‌های اسفندماه ISQI حذف شده و این در حالی است که این خودرو در بهمن ماه در رده قیمت 75 میلیون تا 100 میلیون تومان، دو ستاره را از آن خود کرده بود.

حال جدول خودروهای مورد بررسی در اسفندماه نشان از آن دارد که در رده قیمتی 75 میلیون تا 100 میلیون تومان خودروهای آریزو 5، چانگان CS35 و آریو به لیست افزوده شده که دو خودرو آریزو 5 و چانگان سه ستاره و آریو دو ستاره از کیفیت را از آن خود کرده‌اند.




بخش وانت
بررسی کلی بخش وانت نشان از آن دارد که بالاترین کیفیت با سه ستاره همچون بهمن ماه برای وانت تندر تولید ایران خودرو به ثبت رسیده است.

این گروه به دو رده قیمتی 50 میلیون تومان به بالا و پایین‌تر از 50 میلیون تومان تقسیم شده که خودرو وانت پیکان فوتون دیزلی در رده بالاتر از 50 میلیون تومان و در رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان، وانت تندر، وانت سایپا x151، وانت مزدا کارا، وانت نیسان تک سوز، وانت آریسان و وانت نیسان دوگانه سوز قرار دارند.

بررسی اجمالی نشان از آن دارد که وانت آریسان در لیست بهمن ماه نبوده و در اسفندماه نام وانت دیزل زامیاد از لیست ISQI حذف شده است.

در بخش وانت همانطور که گفته شد وانت تندر 3 ستاره، وانت پیکاب فوتون دیزلی 2 ستاره و مابقی تولیدات این بخش تنها 1 ستاره را از آن خود کرده‌اند.




گروه سنگین
در بخش خودروهای سنگین در اسفندماه سال گذشته یک دستگاه اتوبوس، 3 دستگاه کامیونت، 1 دستگاه کامیون، 4 دستگاه کشنده تولید شده که در لیست اسفندماه نام محصول کامیون ایسوزو FVR، حذف شده و از سوی دیگر دو کشنده اسکانیا G410 و R460 به لیست اسفندماه اضافه شده است.

در این بخش 4 محصول که تماماً کشنده هستند 4 ستاره کیفی، یک محصول در رده اتوبوس با 2 ستاره کیفی و مابقی محصولات تولیدی اسفندماه 1395 تنها یک ستاره را از آن خود کرده‌اند.

اطلاعات تکمیلی نشان از آن دارد که کامیونت ایسوزو NPR75K تولید بهمن دیزل نسبت به بهمن ماه یک ستاره خود را از دست داده است.




انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران