کد خبر : ۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
شرکت کامیون‌سازی فرایت‌لاینر آمریکا از نسل جدید کشندهٔ کلاس 8 خود، کاسکادیا رونمایی کرد.
به گزارش خودروکار، با توجه به اینکه فرایت‌لاینر زیرمجموعهٔ دایملر-بنز است، از تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ آئرودینامیکی و ایمنی شرکت مادر در کاسکادیای جدید استفاده ‌شده و به همین دلیل فرایت‌لاینر کاسکادیا 2017 پیشرفته‌ترین کشندهٔ کلاس هشتی است که در حال حاضر در ایالات‌متحده به فروش می‌رسد.

در نسل جدید کاسکادیا مجموعه‌ای کامل از به‌روزرسانی‌ها انجام‌گرفته که موجب تکامل نسخهٔ فعلی و بهبود بهره‌وری، تکنولوژی‌های اتصالی و ایمنی شده است. همچنین در این نسل امکان سفارش یک موتور بزرگ‌تر هم فراهم ‌شده است.

2017-freightliner-cascadia

اکثر کشنده‌های آمریکایی برخلاف همتایان اروپایی‌شان به‌صورت دماغ‌دار هستند و به همین دلیل از آئرودینامیک بهتری نسبت به کشنده‌های اروپایی برخوردارند. بااین‌حال فرایت‌لاینر نیز بدنهٔ نسل جدید کاسکادیا را جهت بهبود هرچه بیشتر آئرودینامیک به‌طور ماهرانه‌ای طراحی کرده که موجب کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت شده است؛ بنابراین با توجه به تغییرات بدنه و بهبود آئرودینامیک به ادعای فرایت‌لاینر نسل جدید کاسکادیا تا 8 درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد حتی اگر موتورها نسبت به گذشته بدون تغییر باقی بمانند.

2017-freightliner-cascadia5

در این کشنده از یک سیستم پیشرفتهٔ اتصالی بنام دیترویت کانکت استفاده‌شده است که به تجزیه‌وتحلیل ترافیک پرداخته، قابلیت کنترل از راه دور دارد و بر مصرف سوخت و ایمنی کشنده نظارت می‌کند. این سیستم درست مانند ماشین‌های مسابقه بر پارامترهای گوناگون کشنده چون دور موتور و ترمزها برای تعیین چگونگی رانندگی راننده جهت کاهش مصرف سوخت نظارت کرده و این اطلاعات را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این اطلاعات به راننده کمک می‌کند که عملکرد و شیوهٔ رانندگی خود را بهبود بخشد.

2017-freightliner-cascadia2

در کاسکادیا 2017 به‌صورت استاندارد چراغ‌های LED ارائه می‌شود درحالی‌که یک پکیج اختیاری شامل سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار خروج از خط هم برای آن قابل سفارش است. به‌اندازهٔ کافی در رابطه با تکنولوژی‌های بکار رفته در نسل جدید فرایت‌لاینر کاسکادیا صحبت کردیم اما در زیر کاپوت عظیم آن چه خبر است؟ موتورهای این کشندهٔ مدرن آمریکایی ساخت دیترویت دیزل هستند که در رنجی از 12.8 لیتری با 350 اسب بخار قدرت تا 15.6 لیتری با 600 اسب بخار قدرت و 2780 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شوند.

2017-freightliner-cascadia4

برای انتقال نیروی موتورها، گیربکس‌های دستی و اتوماتیک ارائه‌شده است اما اکثر خریداران کاسکادیا، این کشنده را با گیربکس 12 سرعتهٔ اتوماتیک سفارش می‌دهند به همین دلیل این گیربکس در نسل جدید مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است. قسمت بعدی قابل انتخاب در کاسکادیا به نوع و اندازهٔ اتاق آن بازمی‌گردد.

اتاق‌های قابل سفارش برای این کشندۀ پیشرفته از یک نمونهٔ Day Cab با فقط دو صندلی آغاز شده و درنهایت به کابین Sleepers با تخت خواب و تجهیزات و کامل ختم می‌شود. بزرگ‌ترین کابین کاسکادیا حتی از بعضی آپارتمان‌های کوچک هم بهتر و مجهزتر است!

2017-freightliner-cascadia3

تولید نسل نخست کشندهٔ کاسکادیا برای اولین بار در سال 2007 آغاز شد و از آن زمان تاکنون بیش از 412 هزار دستگاه از آن بفروش رفته است؛ بنابراین فرایت‌لاینر کاسکادیا یکی از پرفروش‌ترین کشنده‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود که طیف گستردهٔ مدل‌های مختلف آن 43 درصد از بازار کشنده‌های ایالات‌متحده و کانادا را به خود اختصاص داده‌اند. فروش نسل جدید این کشنده از ژانویهٔ 2017 آغاز می‌شود.



منبع: پدال


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران