کد خبر : ۶۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛
دبیر انجمن خودروسازان به تازگی اعلام کرده که در صورت آزادسازی قیمت خودرو، شرکت های خودروساز کشور ملاحظه مردم را خواهند کرد. این در حالی است که باید از این مقام مسئول پرسید چه تضمینی وجود دارد خودروسازان در صورت آزادی عمل،در قیمت‌گذاری رعایت حال مشتریان را کنند؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروساز داخلی به خصوص طی چند سال گذشته همواره به دنبال آزادسازی قیمت بوده و هنوز هم معتقدند قیمت‌گذاری باید در اختیار آنها باشد. به اعتقاد خودروسازان، بازار خودرو کشور در حال حاضر با توجه به وجود چندین خودروساز، رقابتی بوده و بنابراین خودرو باید از لیست کالاهای انحصاری خارج و قیمتگذاری آن آزاد شود. این در حالی است که نه دولت و نه شورای رقابت، هیچکدام استدلال خودروسازان را قبول نداشته و حاضر به آزادسازی قیمت خودروهای داخلی نیستند.


در این شرایط، دبیر انجمن خودروسازان باز هم پای آزادسازی قیمت را به میان کشیده و معتقد است اگر این اتفاق رخ بدهد، غول های جاده مخصوص ملاحظه مردم را (در تعیین قیمت) خواهند کرد. این گفته او در شرایطی است که تجربه قبلی آزادسازی قیمت خودرو نشان داد شرکت های خودروساز کشور اتفاقا چندان اهل ملاحظه و رعایت حال مشتریان در قیمت‌گذاری نیستند.

همچنین همین چندی پیش بود که یکی از خودروسازان بزرگ کشور (البته به صورت قانونی و با مجوز شورای رقابت) اقدام به افزایش قیمت 500 هزار الی یک و نیم میلیون تومانی محصولات خود کرد تا مشتریان را در ابتدای سال و در رکود بازار شوکه کند.


از طرفی، با توجه به اینکه خودروسازان همواره از افزایش هزینه های تولید صحبت به میان می آورند، بنابراین بعید به نظر می رسد بتوانند در صورت آزادسازی قیمت، دست به قیمت محصولات خود نزده و آنها را گران نکنند. در واقع خودروسازان حتی اگر خود هم بخواهند، شاید امکان فریز قیمت را آن هم در حالتی که دست شان برای قیمتگذاری باز باشد، نداشته و بنابراین عملا نتوانند ملاحظه مشتریان را بکنند.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران