کد خبر : ۶۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
این روزها در حالی بحث بر سر تعطیلی یا تداوم فعالیت زاگرس خودرو داغ شده که بنابر برخی گمانه زنی ها، این شرکت متعلق به بخش خصوصی احتمالا میزبان محصولی آلمانی-چینی خواهد بود. این احتمال وجود دارد که شرکت بورگوارد آلمان (با سهامداری کامل فوتون چین) میهمان زاگرس خودرو شده و تولید محصولات این شرکت با سابقه در غرب ایران کلید بخورد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تام انلیکر قائم مقام شرکت خودروسازی بورگوارد آلمان چندی پیش با حضور در ایران به خودروکار اعلام کرد که به دنبال حضور در بازار کشور است.

به گفته او، بورگوارد به دنبال احیای برند خود بوده و از همین رو پیش تر با اعلام آمادگی شرکت فوتون چین، 100 درصد سهام خود را به این خودروساز انتقال داده است.

به عبارت بهتر، در حال حاضر بورگوارد به عنوان شرکتی اصالتا آلمانی، در مالکیت فوتون قرار دارد و خط تولید محصولاتش نیز در چین است. البته قرار است کارخانه بورگوارد در آلمان نیز احیا شده و تولید در آنجا هم از سر گرفته شود.

این در شرایطی است که دیروز حسین گودرزی مدیر کارخانه عظیم خودرو فعلی و زاگرس خودرو سابق، اعلام کرده که قرارداد این شرکت با فوتون چین نهایی و تمامی مجوزهای این محصول تولیدی از اداره صنایع و محیط‌ زیست استان لرستان دریافت شده است. به گفته او، از نیمه دوم امسال نیز محصول انحصاری کارخانه خودروسازی عظیم خودرو بروجرد وارد بازار می‌شود.

هرچند گودرزی نامی از خودرو تولیدی در زاگرس خودرو (عظیم خودرو فعلی) نبرده، با این حال با توجه به ارتباط فوتون با بورگوارد و قرارداد زاگرس خودرو با فوتون، این طور گمانه زنی می شود که محصول مدنظر این شرکت (زاگرس خودرو) بورگوارد آلمان است.

این موضوع البته در حد گمانه زنی است، چه آنکه مسئولان بورگوارد مذاکراتی نیز با گروه بهمن انجام داده و ممکن است با آنها به توافق نهایی برای تولید محصول در ایران برسند. در این صورت و اگر بورگوارد راهی بهمن شود، زاگرس خودرویی ها محصولی دیگر از فوتون چین را به تولید خواهند رساند. 
 


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران