کد خبر : ۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
گزارش تست «خودروکار» از محصولات آرین موتور(1)؛
خودرو لنسر دنده‌ای 1600 سی سی میتسوبیشی، شاید در نگاه اول خودرویی با طراحی ظاهری ساده باشد و در بازار آنچنان طرفداری برای خود نداشته باشد، اما این خودرو جنگجو حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و هیچگاه «نه» نمی‌گوید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، روزهای آخر هفته گذشته شرکت آرین موتور که نماینده رسمی گروه خودروسازی میتسوبیشی ژاپن در ایران است، برنامه تست رانندگی و آفرود برای دو محصول لنسر 1600 سی سی دنده‌ای و اوتلندر 2400 سی سی تیپ 3 را برپا کرد.

این تست در جاده‌های کفی و کوهستانی استان تهران و گلستان ترتیب داده شد و خودروها با توجه به مشخصات فنی و ظاهری به چالش کشیده شدند.

شاید در نگاه اول خودروی اوتلندر، نظرات را به خود جلب کند و یک خودرو 5 دنده دستی با موتور 1600 که حدود 80 هزار کیلومتر پیمایش داشته و طراحی سال‌های قبل را با خود همراه کرده، طرفدار و علاقمندی را جذب خود نکند، اما لنسر 1600 در این تست و سفر حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت و به نظر می‌رسد حرف‌های لنسر باید اول زده شود.




خودرو لنسر در ظاهر یک خودروی کاملاً شهری است که حجم موتور 1600 سی سی آن این موضوع را بسیار پررنگ می‌کند، اما طراحی جنگ جویانه لنسر، نوید یک چالش برای دیگر رقبای هم کلاس این خودرو را می‌دهد.

از ابتدایی‌ترین تا آخرین نقطه خودرو لنسر از یک طراحی یک پارچه و ساده الهام گرفته شده که این موضوع نگاه طراحان ژاپنی را فریاد می‌زند.

نگاه به خودرو لنسر از بیرون، داخل آن را کوچک نشان می‌دهد و زمانی که درهای این خودرو باز می‌شود، به طور حتم افراد قدبلند نیز شیفته نشستن در این خودرو می‌شوند زیرا فضای کاملاً مناسبی برای راحتی در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

خودرو لنسر همچنین از صندوق عقب مناسبی برخوردار است که برای سفر به وسایل زیاد "نه" نخواهد گفت.

طراحی داخلی لنسر 1600 سی سی، طراحی یک خودرو کاملاً ژاپنی است و آنچنان مؤلفه جذاب یا نادری در آن دیده نمی‌شود. این خودرو در طراحی ظاهری و داخلی از دیگر رقبا عقب افتاده است که باید دید در نسل‌های آینده، طراحی به روز خواهد شد یا خیر؟



نکته قابل توجه در این خودرو که برخلاف دیگر خودروهای امروزی بسیار قوی و مناسب عمل می‌کند، سیستم خنک کننده این خودرو است، سیستم خنک کننده این خودرو به حدی خوب عمل می‌کند که اگر فردی بسیار گرمایی باشد و در این خودرو بشیند تنها چند دقیقه به صورت مدام کولر این خودرو را روشن می‌گذارد و می‌توان لنسر را در زمان روشن بودن کولر اتومات آن به یخچال متحرکی تشبیه کرد.

در کنار کولر فوق العاده این چهارچرخ جذاب، سیستم صوتی ساده اما پرکاربردی وجود دارد که سی دی، بلوتوث و یو اس بی به آن متصل می‌شود و با وجود آنکه سیستم صوتی میتسوبیشی در آن قرار دارد، در حجم بالای صدا، تمام صداها به صورت شفاف و مناسب شنیده می‌شود.



اما رانندگی با لنسر 1600 سی سی دنده‌ای؛ قبل از ورود به تست این خودرو باید تاکید شود که دید کناری راننده بسیار مناسب است و محل قرارگیری آینه وسط به‌گونه‌ای است که انتهای خودرو و مسیر پشت سر کاملا واضح دیده می‌شود.

این خودرو از یک فرمان نرم با طراحی ساده که کنترل‌های ضبط را در خود جای داده، بهره می‌برد. فرمان این خودرو در سرعت‌های بالا اندکی سفت می‌شود تا از خطرات احتمالی به واسطه لغزش فرمان جلوگیری کند.

سیستم تعلیق این خودرو بسیار مناسب عمل کرده و ضربات بسیار کمی را به سرنشین و اتاق وارد می‌کند که این موضوع با توجه به جاده‌های ایران بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.



خودرو لنسر تست شده با کارکرد 80 هزار کیلومتر سر پیچ‌ها کیفیت مناسبی را از خود نشان می‌دهد و نگرانی را برای راننده و سرنشین به همراه ندارد و زمانی که فردی در قسمت شاگرد یا صندلی‌های عقب قرار دارد در سرعت‌های بالا احساس نگرانی از برهم خوردن تعادل خودرو ندارد و نکته بسیار مهم‌تر آنکه در سرعت‌های بالا، سرنشینان خودرو سرعت بالای حرکت خودرو را احساس نمی‌کنند.

در تست انجام شده خودرو لنسر سرعت 170 تا 190 کیلومتر بر ساعت را بارها تجربه کرد که می‌توان گفت این خودرو هیچگاه به راننده «نه» نمی‌گوید.

خودرو لنسر دارای باک 60 لیتری است که در این سفر به طور میانگین 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف بنزین داشت و به نظر می‌آید با توجه به فشارهای وارده بر خودرو در این تست، این میزان مصرف کاملاً منطقی است.

در نهایت می‌توان گفت، این خودرو برای فردی که تا چند سال قصد تعویض خودرو ندارد بسیار مناسب است و در این خودرو فوت کوزه گری ژاپنی به خوبی استفاده شده است.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران