کد خبر : ۶۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
در بسیاری از شرکت‌های فناوری سرمایه‌گذاری زیادی روی توسعه باتری‌های لیتیومی شرکت‌های خودروسازی و خودروهای الکتریکی صورت گرفته است. اما هیوندای باتری‌های خاص خود را تولید کرده و توسعه می‌دهد و در این راستا با شرکت‌های فناورانه همکاری ندارد.
به گزارش خودروکار، مدل الکتریکی اتوبوس هیوندایی تحت توسعه است و قرار است اولین نمونه‌های آن در اواخر سال جاری فاز آزمایشی خود را طی کنند.


به نقل از "باس نیوز"،هیوندایی اولین خودروساز کره جنوبی است که از سال 2010 به توسعه اتوبوس‌های برقی می‌پردازد. اگرچه هیوندای از اولین نمونه آزمایشی این اتوبوس پرده‌برداری کرده اما این اتوبوس بسیار گران است و در چارچوب‌های اقتصادی نمی‌گنجد.
نمایش اولین اتوبوس الکتریکی هیوندایی

از آنجا که خودروسازان جهان در حال جایگزین کردن هر منبعی به جز آلاینده‌های محیط زیستی هستند، قیمت باتری‌ها نیز کاهش یافته است. هیوندای نیز اعلام کرده که با استفاده از این ترفندها تولید انبوه این خودروی عمومی را آغاز خواهد کرد. باتری‌ها این اتوبوس در یک ساعت شارژ خواهند شد.


یک تیم کامل برای توسعه باتری‌های این پروژه اختصاص داده شده است. هدف این تیم جایگزین کردن باتری‌های لیتیومی به جای مدل‌های جامد است. باتری‌های جامد امن‌تر به نظر می‌رسد و کمتر داغ شده یا آتش می‌گیرند.


در بسیاری از شرکت‌های فناوری سرمایه‌گذاری زیادی روی توسعه باتری‌های لیتیومی شرکت‌های خودروسازی و خودروهای الکتریکی صورت گرفته است. اما هیوندای باتری‌های خاص خود را تولید کرده و توسعه می‌دهد و در این راستا با شرکت‌های فناورانه همکاری ندارد.



منبع: عصر ایران

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران