کد خبر : ۶۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
رئیس انجمن واردکندگان خودرو در گفت‌و‌گو با «خودروکار» مطرح کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آخرین نشست خبری خود از تمدید مهلت دریافت مجوز واردکنندگان خودرو از شرکت های مادر سخن گفت و اکنون رییس انجمن واردکنندگان می گوید که شرکت های واردکننده خودرو هنوز برای دریافت مجوز از نمایندگی های مادر زمان دارند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در دوران پسابرجام و زمانی که ارتباطات بین المللی دولت رو به بهبود بود،وزارت صنعت در راستای حفظ حقوق شهروندان، شرکت های وارد کننده خودرو را ملزم به اخذ مجوز از شرکت های مادر کرد تا دست شرکت های واسطه را  برای همیشه از بازار خودروهای وارداتی کوتاه کند.


به همین منظور پس از فرصت شش ماهه ای که به شرکت های واردکننده خودرو داده شد یک مهلت سه ماهه دیگر نیز به آن اضافه شد تا شرکت های بیشتری به سوی نمایندگی های مادر سوق پیدا کنند اما با وجود این مهلت های چندباره همچنان برخی شرکت ها موفق به دریافت مجوز رسمی  از نمایندگی های مادر نشده اند که با توجه به صحبت های اخیر وزیرصنعت که در نشستی با اصحاب رسانه مطرح شد این مهلت رو به اتمام است و فرصت چندانی برایشان باقی نمانده تا بتوانند همچنان در ورطه واردکنندگان خودرو برانند.


در همین رابطه فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار خودروکار گفت: از آخرین مهلتی که برای شرکت های واردکننده خودرو درنظر گرفته شده بود شرکت های بیشتری نسبت به اخذ مجوز از نمایندگی های مادر اقدام کرده اند.


احتشام زاد در خصوص آخرین مهلت شرکت های واردکننده خودرو نسبت به اخذ مجوز از نمایندگی های مادر، اظهار داشت: در این رابطه تا کنون زمان مشخصی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نشده است.


با این وجود انتظار می رود شرکت های وارد کننده خودرو که بعضا به دلیل سیاست های کلان کشورهای اروپایی که سیاست های یک بام و دو هوای خود را نسبت به کشورمان حفظ کرده اند، در فرصت نامعلوم باقی مانده نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران