کد خبر : ۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
گشت بزرگراهی کالیفرنیا (CHP) تاریخ طول و درازی با رانندگی موتورسیکلت‌ها بر روی خطوط دارد. این تکنیک موتورسواری با اینکه هیچ‌گاه وجهه قانونی پیدا نکرده، ولی نه‌تنها از طرف جامعه رانندگی، بلکه از طرف CHP و راهنمایی و رانندگی کالیفرنیا (DMV) نیز حمایت شده است.
به گزارش خودروکار، در همین حال، وقتی در سال ۲۰۱۵، پس از انتشار یک سری استراتژی‌های ایمنی در رانندگی بر روی خطوط توسط CHP و DMV، یکی از شهروندان نسبت به این موضوع اعتراض کرد، همه چیز رو به تغییر نهاد.

این شهروند ادعا می‌کرد که این دو  ارگان با ارائه یک تکنیک غیرقانونی برای موتورسواران، در واقع از قوانین و مقررات خودشان تخطّی کرده‌اند.

California  Lane Splitting

امّا هفته گذشته، مجلس ایالتی کالیفرنیا لایحه‌ای را به منظور تهیه قوانین و راهنما برای رانندگی موتورسیکلت‌ها  بر روی خطوط در این ایالت تصویب کرد. این لایحه با رأی بالای ۶۹ به صفر مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت و حالا به سرعت بر روی میز فرماندار، جری براون برای امضای نهایی قرار گرفته است.

طرفداران این لایحه که بالاخره رانندگی بر روی خطوط را قانونی خواهد کرد، می‌گویند که این موضوع باعث ایمنی بیشتر و کاهش مشکلات ترافیکی در ایالت خواهد شد.

California Will Be the First State to Formally Legalize Lane Splitting

رانندگی بر روی خطوط یا lane-splitting حالتی است که به موتورسیکلت‌ها اجازه می‌دهد که در فاصله بین خط سرعت و جریان ترافیک، با سرعت بیشنری حرکت کنند. این قانون جدید در کالیفرنیا امریکا این امکان را برای موتورسواران فراهم می‌کند که با سرعت ۲۴ کیلومتر بر ساعت بالاتر از جریان ترافیک، بر روی خطوط حدّ فاصل حرکت کنند. البته رانندگی به این صورت در سرعت‌های بالاتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت ممنوع خواهد بود.

motorcycle-lane-split-0

همانند سایر قانون‌های جدیدی که تصویب می‌شوند، این قانون نیز با مخالفت‌هایی همراه بوده است. باشگاه‌ها و گروه‌های موتورسواران به محدودیت ۸۰ کیلومتر بر ساعت اعتراض داشته‌اند و این در حالی است که گروه‌های دیگر به خطرناک بودن این روش رانندگی، فارغ از شرایط و سرعت وسایل نقلیه، اشاره کرده‌اند. ولی در هر صورت، به نظر می‌رسد که این موضوع تبدیل به یک قانون خواهد شد.

Lane-Splitting-Traffic-Congestion

مطابق داده‌های اداره ایمنی ترافیک در امریکا، بیش از ۸۷ درصد از موتورسوران در کالیفرنیا بر روی خطوط حرکت می‌کنند و با تصویب قانون جدید، بالاخره کسانی که این کار را انجام می‌دهند (افسران CHP را نیز باید در این آمار قرار داد)، از برزخ قانونی موجود در گذشته، آزاد خواهند شد.

BMW-Concept-Ninety-motorcycle-side-view



منبع: پدال


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران