کد خبر : ۶۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
رئیس انجمن قطعه سازان در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح کرد؛
رئیس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه طلب قطعه سازان بیش از 5 هزار میلیارد تومان است، گفت: خودروسازی جهانی نیاز به قطعه سازی به‌روز و همراهی تمام اعضای خانواده خودرو دارد.
رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، گفت: صنعت خودرو و صنعت قطعه عضو یک خانواده و سوار بر یک کشتی هستند و تمام کشورهای صاحب خودروسازی بر آن هستند تا تحکیم این خانواده بیش از گذشته باشد.

او خاطرنشان کرد: تغییر تکنولوژی در این صنعت سرعت بسیاری دارد و بنگاه‌های قطعه سازی و خودروسازان اگر از تولید قطعات به‌روز و تکنولوژی‌های کارآمد غفلت کنند، فضای رقابتی را از دست خواهند داد و باید با تاکید بر تغییرات به‌روز در قطعه و خودروسازی کشور، صنعت خودرو را به جلو هدایت و بر تحکیم این خانواده افزود.

رئیس انجمن قطعه سازان، با بیان اینکه در شرایط فعلی مشکلات بین خودروساز و قطعه سازان همچون بدهی‌های گذشته قابل حل است، یادآور شد: خودروسازی به‌روز و بین‌المللی نیازمند قطعه سازی به‌روز و جهانی است و خودروسازی جهانی بدون همراهی قطعه سازی کارآمد بی‌معنا است.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا از شرایط فعلی همکاری خودروساز و قطعه ساز در فضای پسابرجام رضایت دارد، گفت: مسئله رضایت، نسبی است و شاید در حال حاضر شرایط 100 درصد برای قطعه سازان مناسب نبوده اما در سالجاری شرایط مناسبی برای همکاری خودروسازان و قطعه سازان ایجاد شده است.

او بیان کرد: در ایام شب عید خودروسازان برای پرداخت بدهی خود اقدام کردند که با توجه به شرایط خود بدهی‌ها را پرداخت کردند که سایپا در این زمینه به دلیل مشکلات درونی خود نتوانست رضایت تمام همکاران را دریافت کند.

رئیس انجمن قطعه سازان در پاسخ به این سؤال که حجم طلب قطعه سازان چه میزان است، تاکید کرد: ارقام مختلفی در این زمینه اعلام می‌شود اما به نظر بنده این رقم بیش از 5 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پبام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران