کد خبر : ۶۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
«خودروکار» گزارش می دهد؛
اردیبهشت ماه در حالی اولین هفته خود را در حال سپری کردن است که همچنان در رکودی سنگین به سر می برد. به گفته فعالان بازار، مشتریان این روزها میلی به خرید نداشته و رونق به این زودی ها به بازار باز نخواهد گشت.
به گزارش خبرنگار خودروکار،  بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می برد و دلیل اصلی آن نیز رکود فصلی در بازار طی مقطع زمانی فعلی است.

در واقع همه ساله در هفته ها و ماه های ابتدایی با کاهش خرید و فروش روبرو می شود. دلیل این موضوع این است که بسیاری از مشتریان معمولا قبل از سال جدید اقدام به خرید و فروش خودرو می کنند تا به سفرهای نوروزی بروند.

این در شرایطی است که پس از تعطیلات نوروز،  میل مشتریان به خرید خودرو کاهش چشمگیری پیدا می کند،  زیرا اولا نقدینگی مشتریان افت کرده و همچنین به دلیل اتمام تعطیلات، انگیزه ها برای مسافرت و در نتیجه خرید و فروش خودرو کاهش می یابد.


به اعتقاد فعالان بازار، رکود فعلی بازار خودرو احتمالا تا تابستان نیز ادامه خواهد داشت زیرا با توجه به آغاز ماه رمضان از اوایل خرداد، بعید است خرید و فروش خودرو از رکود خارج شود.


به نظر می رسد با پایان ماه رمضان در اوایل تابستان و آغاز مسافرت های تابستانی،  رونقی نسبی به بازار خودرو بازگردد و مشتریان میل بیشتری به خرید و فروش خودروهای داخلی از خود نشان دهند.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران