کد خبر : ۶۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛
یک کارشناس بازار خودرو بر این باور است که افزایش هزینه صدور مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک برای خودروهای هیبریدی بر این بازار تاثیری نخواهد داشت.
فرزاد صالحی در رابطه با شرایط بازار خودروهای هیبریدی در پی تصمیم اخیر شهرداری مبنی بر دریافت 50 درصد هزینه مجوز طرح ترافیک، در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، اظهار کرد: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در سال‌های اخیر تصمیمات و مصوبات مناسبی را برای واردات و ترویج مصرف از خودروهای هیبریدی در نظر گرفتند که حمایت مناسبی از این محصولات شد.

مدیر بازاریابی ایرتویا، افزود: جهان به سمتی حرکت کرده که از خودروهای هیبریدی و برقی که دارای تکنولوژی به‌روز استفاده می‌کنند، حمایت کند تا انرژی فسیلی کمتری که هزینه‌های بالایی همچون هزینه استخراج دارند، مصرف شود. و از سوی دیگر از آلودگی شهرهای پرجمعیت کاسته شود.

این مدیر بازاریابی خودرو با بیان اینکه تجربه استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی درکلانشهرهای جهان، نتیجه مثبتی در راستای کاهش آلودگی هوا داشته است، گفت: برای استفاده از این دست خودروها در ابتدای امر دولت و سازمان‌ها در تمام جهان باید یارانه و وام با سود بسیار اندک به عنوان کمک هزینه خرید خودرو هیبرید و برقی به مشتری اعطا کنند، زیرا به دلیل تکنولوژی جدید این خودرو، هزینه تمام شده آن‌ها در زمان خرید بالا است.

او یادآور شد: خودروهای هیبریدی و برقی می‌توانند در سیستم حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار بگیرند و جهان در اندیشه استفاده از موتورهای هیبریدی در وسایل نقلیه بین شهری و خودروهای سنگین است.

صالحی گفت: اخیراً با وجود تعداد قابل توجهی خودرو هیبریدی در ایران شهرداری و شورای شهر تهران هزینه رایگان صدور مجوز طرح ترافیک برای این دست خودروها را در سالجاری به هزینه 50 درصدی افزایش داده که این تصمیم تا حدودی از نگاه مشتریان در یک راستا مبنی بر حمایت از خودروهای کم آلاینده، تلقی نمی‌شود. 

این مدیر بازاریابی خودرو در پاسخ به این سؤال که آیا چنین تصمیمی در بازار خودروهای هیبرید تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: تصمیم اخیر شهرداری تهران در بازار خودروهای هیبرید بی تأثیر است زیرا مشتریان این بازار نسبت به تکنولوژی، میزان مصرف سوخت و آلایندگی این دست خودروها اطلاع کافی را دارند.

او بیان کرد: خودروهای هیبریدی با توجه به تکنولوژی به‌روز از قیمت تمام شده بالاتری نسبت به مدل بنزینی برخوردار هستند اما در دوره مصرف از این خودروها، تفاوت هزینه نسبت به خودروهای بنزینی جبران خواهد شد.

صالحی تاکید کرد: اما به نظر می‌آید که تصمیمات این چنینی تا حدودی ذهنیت مشتریان را تغییر دهد و برای آن‌ها برخی سؤالات را ایجاد کند.

او در پاسخ به این سؤال که اگر بازه قیمتی محصولات هیبرید ارزان‌تر از زمان فعلی بود آیا تصمیم خودرویی اخیر مسئولین شهری تاثیرگذار بر بازار این خودروها بود، گفت: به طور طبیعی هرچه بازه‌های قیمتی ارزان‌تر باشد با افزایش هزینه‌های جانبی، بازار و نظر مشتری بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

این مدیربازاریابی افزود: با توجه به تکنولوژی ویژه خودروهای هیبریدی، شرکت‌های سازنده هزینه بسیاری برای تحقیق و توسعه پرداخت کرده‌اند که در حال حاضر شرکت‌ها برای پوشش هزینه‌های خود به اجبار قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های بنزینی در نظر می‌گیرند.

صالحی در رابطه با ویژگی‌های تاثیرگذار خودرو هیبریدی بر کاهش آلایندگی بیان کرد: خودروهای هیبریدی تا سرعت 45 کیلومتر بر ساعت تنها از موتور الکتریکی استفاده می‌کنند که هیچگونه صدا و آلایندگی را برای محیط زیست ندارند و با توجه به تراکم در محدوده طرح ترافیک عملاً خودروهای هیبریدی هیچگونه مزاحمت صوتی و زیست محیطی به همراه ندارد.
 
انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران