کد خبر : ۶۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
ب ام و در جدیدترین خودرو مفهومی خود که در نمایشگاه "CES" رونمایی شد، آینه‌های بغل را حذف و امکان دید 360 درجه را جایگزین آن کرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروسازان قصد دارند تا طی چند سال آینده آینه بقل خودرو‌ها را حذف کنند و دوربین‌هایی که در اطراف ماشین کار شده‎اند را جایگزین آن‌ها کنند. در حال حاضر ژاپنی‌ها چراغ سبز را برای تولید این خودرو‌ها دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که اروپایی‌ها نیز به زودی این کار را انجام دهند.

این پوشش توسط دوربین‌هایی با کیفیت بالا انجام می‌شود که 360 درجه را پوشش می‌دهند و دیگر هیچ نقطه کوری برای راننده باقی نمی‌گذارد.



در این مدل مفهومی از ب ام و i8، طراحی و مهندسی زیبای آلمان بسیار مشهود است و با دیدن این مدل باید آرزو کنیم که خودرو‌های بدون آینه زود‌تر جانشین خودرو‌های کنونی شوند.

در این خودرو، دوربین‌های کیفیت بالا جانشین آینه بقل خودرو‌های کنونی شده و این در حالی است که این دوربین‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کوچک‌تر از آینه بقل‌های سنتی هستند.



"ب ام و i8" از نرم افزاری استفاده می‌کند که تصاویر دریافتی از تمامی دوربین‌ها را با هم ترکیب می‌کند و یک تصویر 360 درجه از اطراف ماشین در اختیار راننده می‌گذارد. این تصویر به طور همزمان در صفحه نمایشی که به جای آینه وسط در داخل کابین به کار رفته است، نمایش داده می‌شود.



یک دوربین هم در قسمت عقب خودرو به کار رفته که نقش دوربین دنده عقب را در این خودرو ایفا می‌کند.

در صورت نزدیک شدن یک جسم خارجی، سیستم‌های امنیتی این خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن به راننده هشدار می‌دهند.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Business Insider

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران