کد خبر : ۶۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
تجربه فعالیت شرکت‌های بزرگ صنعتی در کشورهای اروپایی همچون فرانسه نشان داده، قدرت این دست از شرکت‌ها که به صورت تجاری فعالیت می‌کنند، چندان تحت تاثیر تغییرات سیاسی قرار نمی‌گیرد زیرا قدرت این شرکت‌ها به اندازه‌ای بالاست که بر انتخابات و سیاست تاثیر زیادی خواهند داشت، نه اینکه از تصمیمات سیاسیون متضرر شوند.
به گزارش خودروکار، بررسی عملکرد شرکت‌های بزرگی همچون پژو و رنو نشان می‌دهد که گردش مالی این شرکت‌ها به گونه‌ای است که تاثیر زیادی بر مقامات سیاسی خواهد گذاشت و این تاثیر به اندازه‌ای است که نقش سیاسیون را در قبال اعمال اقدامات سلیقه‌ای کمرنگ می‌کند، بنابراین نمی‌توان چندان از تاثیر انتخابات فرانسه بر صنعت خودرو ایران نگران بود.


به‌طور قطع فرانسه منافع خود را درنظر خواهد گرفت و از آنجا که همکاری‌های مالی گسترده‌ای با صنعت خودرو ایران دارد، در انتخاب و گزینش تصمیم نهایی در این‌باره نهایت دقت را انجام می‌دهد زیرا حاضر به قبول ضرری در این باره نیست.


این انتخابات از آن‌جهت با اهمیت است که با رای آوردن مارین لوپن، نماینده افراط‌گرا خروج فرانسه از اتحادیه اروپا یا همان فرگزیت مطرح می‌شود اما به‌طور قطع تاثیر زیادی بر صنعت خودرو نخواهد گذاشت که دلیل آن، وجود ارتباط مناسب ایران با اتحادیه اروپا است.


پیش از این ایران به واسطه برجام، ارتباطات گسترده‌ای با اتحادیه اروپا داشته است که در صورت منفک شدن فرانسه از این اتحادیه، شاید حتی به مراتب وضعیت برای ایران و به‌ویژه صنعت خودرو ایران بهبود یابد.


در صورت جدا شدن فرانسه از اتحادیه اروپا، این کشور ناگزیر به اجرای تصمیم‌های کلانی که در اتحادیه اروپا گرفته می‌شود، نخواهد بود و هرچه این کشورها تفکیک شده‌تر بوده و جدا باشند، راحت‌تر می‌توان کاری را پیش برد یا همکاری با کشورهای خارجی را گسترش داد، بنابراین در صورت اجرای فرگزیت، وضعیت بهتری برای صنعت خودرو پیش‌بینی می‌شود.


سعید مدنی - مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت
منبع: روزنامه گسترش صنعت


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران