کد خبر : ۶۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
«خودروکار» گزارش می دهد؛
ایران خودرو و فیات در حالی مذاکرات خود را همچنان و البته در فضایی کند و سخت ادامه می دهند که ظاهرا ورود یکی از محصولات موردنظر دو شرکت به کشور، کلید خورده است. بر این اساس و طبق آمار گمرک، یک دستگاه فیات مدل تیپو وارد کشور شده که گفته می شود این اقدام توسط ایران خودرو صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تیپو یکی از مدل های مدنظر ایران خودرو و فیات برای ورود به بازار ایران است و بر اساس آمار گمرک، یک دستگاه از این محصول وارد کشور شده و ظاهرا ایران خودرویی ها آن را وارد کرده اند.

اگر واقعا ایران خودرو این محصول فیات را وارد کرده باشد و در ادامه، آن را افزایش  دهد، این موضوع به منزل بازارسنجی تلقی شده و می تواند مقدمات ورود رسمی محصولات خودروساز ایتالیایی را به کشور فراهم بیاورد.

این در شرایطی است که در حال حاضر یک شرکت بخش خصوصی نیز از وزارت صنعت،معدن و تجارت مجوز نمایندگی واردات محصولات فیات به ایران را اخذ کرده است. شرکت موردنظر البته هنوز به صورت گسترده اقدام به واردات محصولات فیات نکرده و مشخص نیست دقیقا چه برنامه ای در این مورد دارد.

از آن سو اما اگر مذاکرات ایران خودرو و فیات به نتیجه برسد و این دو شرکت همکاری مشترک خود را آغاز کنند، آنگاه محصولات خودروساز ایتالیایی در کشور به تولید خواهند رسید. در آن صورت مشخص نیست ارتباط بین تولید و واردات فیات به چه شکل خواهد بود.

مشکل اینجاست که اگر همزمان با تولید فیات در ایران، محصولات این شرکت وارد نیز شوند، آنگاه میان ایران خودرو و شرکت واردکننده، چالش رخ خواهد داد و این احتمال وجود دارد که فیاتی ها در نهایت برای حل این پارادوکس، ایران خودرو را ترجیح دهند.

فیات البته پیش تر تجربه ای ناموفق را در بخش خصوصی خودروسازی ایران گذرانده و باید دید این بار و در صورت توافق با ایران خودرو، چه سرنوشتی را در صنعت و بازار خودرو کشور تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران