کد خبر : ۶۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
یک استاد دانشگاه:
اخیرا در برخی شبکه‌های اجتماعی فیلمی از یکی از برنامه‌های تلویزیونی منتشر شده که در آن فردی مدعی اختراع خودروی آب‌سوز شده است. ادعایی که عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آن‌را رد می‌کند.
به گزارش خودروکار، شهرام آزادی در گفت‌وگویی در رابطه با ادعای امکان حرکت خودرو با آب به جای بنزین، اظهار کرد: تمام این ادعاها و دیگر ادعاهای مشابه بدون هرگونه مبنای علمی و کارشناسی بوده و نوعی عوام‌فریبی برای مقاصد خاص است.

او با بیان اینکه اگر مبنای علمی برای به حرکت در آوردن خودرو با آب به جای سوخت‌های متعارف همچون بنزین وجود داشت، خودروسازان جهانی باید تاکنون به این فن‌آوری دست می‌یافتند، خاطرنشان کرد: خودروسازان خارجی سالانه میلیاردها دلار با استفاده از برترین متخصصان برای تحقیق و توسعه در صنعت خودرو هزینه می‌کنند ولی با این حال تاکنون هیچ کدام از این مراکز ادعای تولید خودروی آب‌سوز را نداشته‌اند.


عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بنابراین باید از مدعیان تبدیل کردن خودروهای متعارف به خودروی آب‌سوز پرسید چگونه مدعی دست یافتن به چنین فن‌آوری با منابع و امکانات محدود خود شده‌اند، در حالی‌که مراکز میلیارد دلاری خارجی تاکنون چنین ادعایی نداشته‌اند.


او افزود: در حال حاضر بالاترین فن‌آوری که صنعت خودروی جهان در زمینه استفاده از سوخت‌های جایگزین به آن دست یافته، فن‌آوری استفاده از هیدروژن در پیل سوختی است. در این فن‌آوری که هنوز تجاری و عام نشده در فعل و انفعالاتی هیدروژن در پیل سوختی به انرژی الکتریکی برای به حرکت درآوردن خودرو تبدیل شده و خروجی سیستم نیز آب است که از اگزوز خارج می‌شود.


آزادی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۰ تا ۲۰ سال آینده بیشتر خودروهای تولیدی در جهان از سوخت هیدروژن برای حرکت استفاده کنند، تصریح کرد: اما اینکه از آب برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده شود از نظر مبانی عقلی و علمی کاملا مردود است.


فیلمی که اخیرا در این زمینه در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده ظاهرا مربوط به حضور فردی به نام "ع. ج" مدعی تبدیل خودروهای بنزین‌سوز به آب‌سوز در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه سه سیما با اجرای رضا رشیدپور است.


در این فیلم فرد نامبرده مدعی است با هزینه حدود ۶۰۰ هزار تومان خودروی بنزین‌سوز را به‌ خودرویی آب‌سوز تبدیل می‌کند. این فرد مدعی شده از ۲۶ کشور جهان دعوتنامه برای ارائه اختراعش دریافت کرده اما به هیچ کدام از این دعوتنامه‌ها پاسخ نداده زیرا می‌خواهد این تکنولوژی در اختیار مردم خودش باشد.



منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران